Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Marcusen

Medlem
Baaah, hade också nej på ”marknadskommunikation” - undrar om man valde det vid ansökan (?) men men, får se om det kommer igen....
 

Atom

Medlem
Premiumkortet:
  • Kostar 1200 SEK per år
  • Tjänar fortfarande poäng
  • Tjänar fortfarande vouchers
  • Ingen annan förmån har försvunnit
  • Har fått gratis mat genom Uber Eats för 350kr (30% av årskostnaden för kortet)

@Atom Vad är det du menar med "Halkat efter" och vad skulle du tycka är rimliga åtgärder av Amex för Premiumkortet, i tillägg till att de redan gett bort cash till dig som kund värt 30% av årskostnaden?

Jag själv har just nu Premiumkortet och inget elite. Självklart skulle jag vilja ha denna kampanj (om den nu kommer) - men samtidigt ser jag det orimliga i det - då Premiumkortet faktiskt är vad jag själv skulle vilja kalla instegskort/budgetkort.

Det finns stor osäkerhet i om förmånernas värde och möjligheter att få ta del av dessa, vissa förmåner går i praktiken inte öht använda.

Du hänvisar också till ett erbjudande som inte verkar ha nått premiumkunder öht, om det har gjort det har det varit i särskilda kanaler där man måste vara snabb på att svara, inte ett erbjudande som gäller alla. Vidare kan inte denna förmån ens användas i stora delar av landet. Man har heller inte "fått" gratis mat. Man har sålt sin data mot gratis mat, amex bjuder inte på mat av ren altruism.

Jag har inte sagt att jag vill ha samma erbjudande, det var ett konstaterande att min subjektiva uppfattning är att kortet halkat efter. Vad jag tycker är rimliga åtgärder är irrelevant, det är upp till Amex marknadsföringsavdelning att se till att kunder är nöjda. Just nu är jag sådär nöjd med premiumprodukten. Men för att svara på din fråga. En liknande kampanj med lägre antal poäng typ- få 5000 extrapoäng eller så för premium hade varit trevligt, nivåskillnader. Subjektivt tyckande dock. Jag lägger min spend på NC-kortet i sommar då det är dubbla poäng där.

Nu är vi off-topic. Var mitt fel, men var ett konstaterande om min uppfattning att jag tycker premium glöms bort det senaste. Givetvis strategi från deras sida. Nog om det.
 

LAU23

Medlem
Ringde Amex förklarade att jag missat att fylla i att jag ville ha Mail och att jag fyllt i idag. Personen på kundservice sa att den skulle ta det vidare och att jag skulle få ett Mail med registreringslänk inom någon dag. Ifall jag får detta får vi väll se men tänker att desto fler som hör av sig desto större är chansen att det kommuniceras på något annat sätt eller att personer som nu fyllt i får en ny chans.
 

Bankiren

Medlem
Attans, frugan hade nej på reklam via e-post. Jag trodde verkligen att jag hade säkerställt att hon hade "rätt val" efter att det var samma procedur med Platinum-kampanjen alldeles nyss.
 
Toppen