Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Senator

Moderator
Jag förstår din sida av argumentet och det är förmodligen den argumentationen som Amex nu lutar sig tillbaka på.

Men för att ge dig min syn på det, alltså från en lojal kund som betalar dyrt för produkten, så vill jag inte att gränsen för en "vip" kund eller ej skall gå vid någonting så osmakligt vid att behöva bli störd på sin fritid - vilket reklamutskick är. Nu har vi ju alternativet att avregga oss från detta, allt väl så långt. Men att då "straffa" de som värnar om sin privata tid tycker jag i alla fall är osmakligt. Notera nu att jag inte "rantar" personligen då jag fått erbjudandet, men det är principen jag tycker är dålig och jag uttrycker bara mitt stöd för dem som drabbades av Amex "quid pro quo" mentalitet som du, förmodligen korrekt, kallade det.

På sätt och vis så har du ju inte fel, men det känns lite snopet att "straffas" på det här sättet. Speciellt för undertecknad som ändrade inställningarna när det snackades om detta första gången men då var det alltså redan för sent!

I tillägg går det ju att poängtera att de har en rätt dålig beskrivning av vad man tackar ja och nej till vad gäller marknadsföring:

Visa bifogad bild 109676

Jag är intresserad av kampanjer. Jag är inte intresserad av uppgraderingar eller extrakort.

Lite krystat.

Ni glömmer kanske bort att lagstiftningen kräver en aktiv opt-in för att ta emot marknadsinformation? Och ni kan ta er "#&% att om detta hade blivit gjort blanco utan opt-in, så hade säkert någon öppnat ett GDPR ärende mot AMEX för det också ;) Det här tror jag handlar minst lika mycket om det personvärn vi nu lever under.
 

hallgren

Medlem
Jag upptäckte också att jag hade ja på papperspost och nej på mejl (men har idag bytt till tvärtom). Vet någon om man får erbjudandet om man hade ja på papperspost?

Det står ju inget i villkoren som de som fått mailet klistrat in att man måste ha accepterat marknadskommunikation via mail för att få det, så vi kan ju hoppas. Men om det skickades ut samtidigt som mailen så tar det väl några dagar innan det kommer fram i så fall.
 

Samosaguas

Medlem
Det står ju inget i villkoren som de som fått mailet klistrat in att man måste ha accepterat marknadskommunikation via mail för att få det, så vi kan ju hoppas. Men om det skickades ut samtidigt som mailen så tar det väl några dagar innan det kommer fram i så fall.
Enligt chatten så är det ett "email offer only and cannot be sent via post".
 

igelkotten

Medlem
Ni glömmer kanske bort att lagstiftningen kräver en aktiv opt-in för att ta emot marknadsinformation? Och ni kan ta er "#&% att om detta hade blivit gjort blanco utan opt-in, så hade säkert någon öppnat ett GDPR ärende mot AMEX för det också ;) Det här tror jag handlar minst lika mycket om det personvärn vi nu lever under.

Pa mitt brittiska Amex finns erbjudanden nar jag loggar in pa portalen. Det hade ju varit ett alternativ som aven svenska Amex kunde anvanda sig av. En win win, da de nar fler personer (dvs aven de som tackat nej till mejlutskick, men som antas logga in med jamna mellanrum).
 

mischadee

Medlem
Typiskt att man var tvungen att anmäla sig aktivt. Gjorde lite stora lunchinköp och sedan låg mailet i inkorgen när jag kom hem. Oh well, you loose some, you win some. Någon som har bra tips på Robotdammsugare? ;):D
 

danielhog

Medlem
Typiskt att man var tvungen att anmäla sig aktivt. Gjorde lite stora lunchinköp och sedan låg mailet i inkorgen när jag kom hem. Oh well, you loose some, you win some. Någon som har bra tips på Robotdammsugare? ;):D
Bra eller dyr? Gäller ju att maximera kampanjen menar jag. Electrolux har en bra för ca 7000kr, kan länka om av intresse. Vet ej hur den står sig mot andra dock och om den är objektivt bra.
 
Ni glömmer kanske bort att lagstiftningen kräver en aktiv opt-in för att ta emot marknadsinformation? Och ni kan ta er "#&% att om detta hade blivit gjort blanco utan opt-in, så hade säkert någon öppnat ett GDPR ärende mot AMEX för det också ;) Det här tror jag handlar minst lika mycket om det personvärn vi nu lever under.

Självklart spelar lagstiftningen in och mail kan inte skickas ut hur som helst. Kan dock tycka att de kunde valt att skicka ut detta och senaste platinumerbjudandet genom experienceappen som de gjorde med Uber eats, Wolt och SF Anytime. Är trots allt där allt annat hänt tidigare och den appen det hänvisas till gällandes förmåner. Man kan givetvis vända och vrida på detta hur mycket som helst, men för egen del blir jag nästan barnsligt tjurig över sånt här och överväger nu att säga upp båda mina kort...
 
Vad är det här för jävla företag? Man behöver aktivt ha gått in och bockat i en ruta för reklam? Man kan ju tänka att alla som har ett elite får denna kampanj? Nej så tänker inte Amex, sen att det finns folk som försvarar Amex med någon trött laghänvisning är ju bara lite begåvat som ”villkoren” från Amex.
 
Toppen