Senaste nytt

Amex Platinum: 2250 kr att handla mat för

Hachans

Medlem
Var såklart inga problem att få erbjudandet nu när jag ringde in till svenska kundtjänst...

101676420-562005537790158-750869177941622784-n.jpg

101052327-1180535538952386-8479757681446354944-n.jpg

ringde också nu. Inga problem. Herregud.
 

palmen

Moderator
Helt klart är det så men de går nog miste om Corona återvänder, det är nog fler än jag som hade övervägt att komma tillbaka redan nu.
Det går även miste om de som skaffar kortet, nyttjar erbjudandet och säger upp kortet inom 1 månad utan någon annan spend.

Vilken av dessa kategorier som är störst, återvändare eller de som maxar erbjudandet, låter jag vara osagt. Processen att skapa nya kort och medlemskap mm är inte heller helt gratis.

Om detta inte gäller nya kunder tycker jag det är helt rätt av amex. De lojala kommer att premieras vilket kommer att vara uppskattat.
 

sembl

Medlem
Någon som har koll på om det funkar att handla online på ICA tex och fortfarande få kredit eller måste det vara fysiskt.
 

Berglund

Medlem
Någon som har koll på om det funkar att handla online på ICA tex och fortfarande få kredit eller måste det vara fysiskt.
Jag tror inte att du ska utgå från att det fungerar vid onlinehandel. Så här stod det i mitt bekräftelsemail:

American Express Kundtjänst skrev:
Här med kan vi bekräfta att du är registrerad till kampanjen för att få tillbaka pengar på dina vardagsinköp på ICA, COOP (erbjudandet gäller inte onlineköp), Hemköp, Willys och UberEats.

Dessutom kan det just nu säkert vara välkommet att unna dig något utöver det vanliga. Du kan använda ditt kort på NK Stockholm och NK Göteborg under samma period och få en kreditering av beloppet även för dessa köp (erbjudandet gäller inte onlineköp).

Vi krediterar din faktura med de första 2250 SEKdu handlar för, erbjudandet gäller t.o.m. den 27 augusti 2020.

Observera de två parenteserna som båda nämner att det inte gäller onlinehandel. Utgå från att det inte gäller vid onlineköp utan enbart i fysisk butik.
 
Last edited:

lucasd

Medlem
Jag tror inte att du ska utgå från att det fungerar vid onlinehandel. Så här stod det i mitt bekräftelsemail:



Observera de två parenteserna som båda nämner att det inte gäller onlinehandel. Uthå från att det inte gäller vid onlineköp utan enbart i fysisk butik.

Jag har tänkt på det där med. På Coop och NK verkar det ju inte fungera online, men kanske på ICA, Hemköp och Willys. Att det inte gäller för onlineköp står ju uttryckligen bakom Coop.

Får se hur det blir nästa gång jag beställer mat! Kanske ska testa ICA då. :)

Frågan är varför inte detta erbjudande kommer till oss med Elite.. att få erbjudanden om Wolt när man bor i Malmö ger absolut ingenting :)

Men Elite har väl inte så många förmåner som blir påverkade negativt av nuvarande situation? Det går ju fortfarande att tjäna poäng och få en voucher.

Platinum bygger ju mycket på förmåner som underlättar en resa - fast track, lounge osv. Sånt som inte är tillgängligt när man inte flyger. Platinum har ju även en högre årskostnad än Elite.
 

i6niol

Medlem
Ringde kundservice idag men fick nej då jag inte hade klickat i att jag ville ha utskick.... De registrerade inte i efterhand var svaret jag fick.
 

TP12

Medlem
Ringde kundservice idag men fick nej då jag inte hade klickat i att jag ville ha utskick.... De registrerade inte i efterhand var svaret jag fick.

Jag klickade i det innan jag ringde, vilket kanske var tur då hon gick in och kollade.

Så, klicka i och ring igen.
 

Tonton

Medlem
Frågan är varför inte detta erbjudande kommer till oss med Elite.. att få erbjudanden om Wolt när man bor i Malmö ger absolut ingenting :)

Men Elite har väl inte så många förmåner som blir påverkade negativt av nuvarande situation? Det går ju fortfarande att tjäna poäng och få en voucher.

Platinum bygger ju mycket på förmåner som underlättar en resa - fast track, lounge osv. Sånt som inte är tillgängligt när man inte flyger. Platinum har ju även en högre årskostnad än Elite.

Ja, och utöver det så har Elite fått 350x2 på Uber Eats och Wolt - vilket är snyggt av Amex. Sedan har det ju ryktas om en spendering-/poängkampanj som ska komma till Elite de närmsta dagarna (Har diskuterats här: https://www.businessclass.se/forum/...era-15k-få-15k-extra-poäng.99564/#post-887495)

Kommer nästkommande kampanj officiellt så tycker jag verkligen att Elite har fått ut mycket värde!
 
Last edited:
Toppen