Senaste nytt

Här kommer ditt nya Club Carlson Silver Elite Card!

Najk

Medlem
Idag fick jag ett brev i lådan med texten "Här kommer ditt nya Club Carlson Silver Elite Card"

Då jag inte har något gammalt Club Carlson Silver Elite Card och aldrig ens hört talas om Club Carlson var det med stor undran som jag öppnade kuvertet. Efter en stunds läsning så antar jag att det är ett gammalt goldpoints plus som har bytts ut. Är det någon som har erfarenhet om nya Club Carlson?
 

agehall

Medlem
Tja, det har ändrats lite från Gold Points Plus, framförallt har väl lounge-förmånen försvunnit och en ny nivå tillkommit. Egentligen är det väl inga gigantiska förändringar.

Det jag är mest förvånad över, är att du faktistk fått ett kort!
 
Fick med det i brevlådan i dag fast på min stod Club Carlson Gold Elite Card tror med lounge förmånen försvann men kanske får testa det i morgon..
 

agehall

Medlem
Jag har hört rykten om att vissa hotell fortfarande har kvar loungeförmånen, men officellt är den borta från programmet.
 

niksal

Medlem
Jag bor ganska ofta på Radisson Blu inom Norden. Jag var tidigare Goldpoints Guld-medlem, och är då nu Club Carlson Guld-medlem. Jag har dock inte fått det nya Club Carlson kortet, trots att jag blivit lovat nu flera gånger att "det kommer att postas nu på fredag". Mina erfarenheter så långt om Club Carlson:

-I Oslo är det ingen skillnad, allt är som förr. På Radisson Blu Plaza brukar man bli uppgraderad!
-I Köpenhamn (Scandinavia) har det blivit sämre. Tidigare blev jag alltid erbjuden gratis kemtvätt, plus att man fick välja mellan frukt eller vatten till rummet. Fick ett par gånger en Junior Suite som Guld-medlem. Nu får man ibland frukt och vatten till rummet, men har inte upplevt uppgraderingar, och kemtvätten är borta.
-I Stockholm (Viking) tog uppgraderingarna slut efter att det blev Club Carlson. Finns ibland någon liten hälsning i form av vatten och/eller frukt på rummet. Dock inte alltid.

Nätsidorna och kundservicen är minst lika dåliga som förr. Hotellen är förbryllade av alla ändringar. Det som de verkar överens om är att den nya nivån (Concierge) skall få det bästa. Jag borde uppnå Concierge under hösten.

Summa summarum: Vänta dig inte något extra av Silver-medlemskapet så kanske du kan bli positivt överraskad någon gång. Själv är jag besviken av degraderingen från bäst till näst-bäst.

mvh
Niksal
 

Gnopps

Medlem
Det är lustigt hur dåliga de är på att skicka medlemskorten. Även jag upplevde samma sak men fick efter många veckor kortet extrautskickat som registrerad post!
 

Najk

Medlem
Det är ju alltid tråkigt när förmånerna försämras. Personligen spelar det mindre roll då det är sällan jag bor på hotellen inom Club Carlson, men ett hotell som jag tänkt prova under nästa tripp till Sthlm är Radisson Blu Waterfront Hotel.
 

agehall

Medlem
Kan ju tillägga att jag fått fler uppgraderingar innan jag blev Silver än efter. Visserligen har jag inte bott jättemycket på Radisson sedan dess, men några stays har det blivit. Får se om det blir bättre när jag blir guld under hösten.
 

rob74

Medlem
Tog en rövare igår och skrev ett mail till Club Carlson och frågade om de har någon statusmatchning att erbjuda gentemot mitt EBG.
Får se vad de svarar. Det verkar som en del har lyckats med det...
Annars får jag väl nöja mig med Silver fr o m september.
 

rob74

Medlem
Fick svar från Club Carlson idag och de erbjuder statusmatchning till mitt EBG. Ska bara maila eller faxa in en kopia på mitt EB-kort, så uppgraderar de statusen med en gång! :)
 
Toppen