Senaste nytt

350 kr presentkort på Uber Eats för AmEx Platinum och Elite-innehavare

FrontX

Medlem
Du betalar bara för huvudkortet, extrakortet är gratis. Det är rimligt att erbjudandet gäller en gång per huvudkonto. Du har inte högre kostnader för att du delat ut ett par extrakort inom familjen.


Det är ingen hemlighet vad erbjudandet är, vad korten erbjuder. Om det inte passar går det alldeles utmärkt att säga upp kortet, man får till och med tillbaka del av årsavgiften om man betalar årsvis för kortet. Jag tycker ändå Amex försöker göra något, under omständigheterna.

Så det är rimligt att marknadsföra kortet med tillhörande förmåner och ändå ta ut 6600 per år eller 550 per månad trots att merparten av förmånerna inte går att nyttja nu?

Visst försöker Amex, men nu var inte bara detta erbjudande som saken gällde. Utan själva grejen i sig
 

Senator

Moderator
Är en kod hos Uber Eats och Wolt meningen att kompensera för bortfallet av alla andra förmåner man annars är van vid att använda, och som det ju faktiskt är vad man betalar för?

Nyligen var det två filmer hos SF Anytime, dock bara för huvudkortsinnehavaren, då min extrakortsinnehavare nekades. Värde 49kr.

Tycker gott Amex kan komma med lite bättre ersättningar till våra förmåner. I annat fall får man väl reducera avgiften lite. Jag har mitt kort för att förmånerna är bra, och när dessa kan nyttjas så är det värt pengarna. Men nu?!

Jag kan förstå att om syfte med ett kreditkort som AMEX är primärt för resande så känns det ganska svårt att motivera kostnaden just nu. Dock har jag svårt att se att alla som är kunder hos AMEX är som vi här på BC. Jag har också svårt att se att AMEX har något med Covid-19 att göra. Jag har svårt att se hur man skulle motivera en blanco villkorsändring för alla. Det finns en stor blanco-fråga gällande SAS-korten som dock bör utredas när det finns någon form av framförhållning hur post-Corona kommer se ut i mitt tycke. Det är frågan om 2-for-1 vouchers. Men den SAS vi känner kommer säkert skapa en case-by-case policy som kommer skapa massor av merarbete för SAS och mycket frustration bland medlemmar :)

Jag tycker AMEX har gjort ett grymt arbete att gynna medlemmar. Vi måste komma ihåg att AMEX tjänar pengar om vi spenderar pengar. Jag gör knappt det nu, men är väldigt nöjd med det stöd jag har fått.

Vi har medlemmar som känner som du och har sagt upp korten. Jag förstår det på kort sikt. Jag har pysslat med detta sedan 1993, och ingenting är permanent. Troligtvis inte Covid-19 hellre. Jag tror det kommer flera erbjudanden från AMEX under 2020, men jag hade inte gjort någon större ändring om jag var AMEX. Då tar jag hellre kundförlusten.

Intressant nog är det ingen som skriver om t.ex. Entercard, Resursbank Miles & More eller dyl som också har förmåner som är kopplade till resor, men som inte kan användas nu.
 

ekf

Medlem
Intressant nog är det ingen som skriver om t.ex. Entercard, Resursbank Miles & More eller dyl som också har förmåner som är kopplade till resor, men som inte kan användas nu.
Nu vet jag inte vad Entercard har för erbjudanden, men M&M-kortet ger ett besök i Lufthansa Business lounge per år, om man flyger Lufthansa.

Jag kan hålla med om att om man har ett Platinum med priority pass, pontus & liunge on the go, så är det ett större tapp i vad man får. Men som redan nämnts så är det väl bara att säga upp kortet om man inte får valuta för pengarna, själv har jag avslutat mitt Premium till förmån för ett Gold. Därmed inte sagt att jag inte skaffar ett Premium igen längre fram när allt lugnat ner sig. Och vem vet, då kanske jag kan bli värvad en gång till? ;)
 

Canadien

Medlem
Jag har haft Elite+Premium länge men nu känns det rimligt att Elite får ryka tills resorna kommer igång igen, går för min del inte att försvara årsavgiften när jag inte längre har resor+hotell+middagar jag kan slanga genom kortet för spend. Men jag kommer säkert skaffa ett igen nästa år
 

Senator

Moderator
Nu vet jag inte vad Entercard har för erbjudanden, men M&M-kortet ger ett besök i Lufthansa Business lounge per år, om man flyger Lufthansa.

Jag kan hålla med om att om man har ett Platinum med priority pass, pontus & liunge on the go, så är det ett större tapp i vad man får. Men som redan nämnts så är det väl bara att säga upp kortet om man inte får valuta för pengarna, själv har jag avslutat mitt Premium till förmån för ett Gold. Därmed inte sagt att jag inte skaffar ett Premium igen längre fram när allt lugnat ner sig. Och vem vet, då kanske jag kan bli värvad en gång till? ;)

Jag tänkte på Priority Pass
 

Thornado

Medlem
Sådärja, då var Uber Eats-pengarna spenderade (nödvändigt eftersom imorgon var sista dagen de gäller). Det blev ju lite knepigare att använda dessa pengar än Wolt-motsvarigheten då jag bor själv och man behövde använda hela Uber-summan på en gång (med Wolt gick det bra att beställa en pizza åt gången och hämta upp den själv från lokala kvarterspizzerian, så då fick jag fyra pizzor för knappt 50 kr.
Valet föll på Thai-mat då en Thai-curry funkar rätt så bra att värma upp i efterhand, så kunde beställa mer än en rätt och äta en nu och spara resten till senare.

Tack för maten Amex!
 

Moco

Medlem
Sådärja, då var Uber Eats-pengarna spenderade (nödvändigt eftersom imorgon var sista dagen de gäller). Det blev ju lite knepigare att använda dessa pengar än Wolt-motsvarigheten då jag bor själv och man behövde använda hela Uber-summan på en gång (med Wolt gick det bra att beställa en pizza åt gången och hämta upp den själv från lokala kvarterspizzerian, så då fick jag fyra pizzor för knappt 50 kr.
Valet föll på Thai-mat då en Thai-curry funkar rätt så bra att värma upp i efterhand, så kunde beställa mer än en rätt och äta en nu och spara resten till senare.

Tack för maten Amex!

Stämmer det att för Wolt kunde leveranskostnaden räknas in i voucherbeloppet, medan det på Uber hamnade utanför och drogs på kortet? Tyckte det var märkligt.
 

Tonton

Medlem
Stämmer det att för Wolt kunde leveranskostnaden räknas in i voucherbeloppet, medan det på Uber hamnade utanför och drogs på kortet? Tyckte det var märkligt.

Nej, jag kunde få in leveranskostnaden på mina uberbeställningar.

Skärmavbild 2020-05-30 kl. 16.39.51.png
 
Toppen