Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Thornado

Medlem
Det kräver signup, du har förmodligen inte bockat i att de ska få skicka erbjudanden till dig på hemsidan. Ring dem, jag gjorde det just....lätt som en plätt :)

Är det nån som har koll på vilka ställen man kan använda erbjudandet hos?

Ok, jag ska slå en signal till dem imorgon (om de har öppet på lördag, annars måndag). Kan någon som fått mailet posta ett utdrag ur det som visar vilka ställen man kan handla på för att få pengarna tillbaka?
 

Robert flysas

Moderator
Finns det någon lista över var man kan få dubbla poäng? Ska ringa in på måndag.

Överallt, samma som Svenska Amex. Jag fick mailet 21a april. Google översättning:

Dubbel så många poäng, värt dubbelt så mycket
En av de många värdefulla fördelarna med Platinum är Membership Rewards-programmet, där du sparar poäng för varje euro du spenderar. För att öka dina poäng idag gör vi tillfälligt medlemskapsprogrammet ännu mer attraktivt.

Fram till 20 juli 2020 får du dubbelt så många poäng och dina poäng är också värda dubbelt så mycket.

Få dubbelt så många poäng
Du kommer att få dubbelt så många poäng för alla dina utgifter under de kommande tre månaderna. * Liksom med Bol.com, Jumbo eller De Bijenkorf, kommer du att få tre poäng per euro som spenderas.

Alla dina poäng är värda dubbelt så mycket
Om du löser in dina poäng via ditt onlinekonto eller i American Express-appen är de värda dubbelt så mycket. Välj en transaktion på ditt nuvarande uttalande, på ditt onlinekonto eller i American Express-appen och betala med dina poäng. Du kan välja vilken transaktion som helst i din översikt: från streaming av filmer till online shopping, det är väldigt enkelt.
 

Robert flysas

Moderator
Ok, jag ska slå en signal till dem imorgon (om de har öppet på lördag, annars måndag). Kan någon som fått mailet posta ett utdrag ur det som visar vilka ställen man kan handla på för att få pengarna tillbaka?

Mitt Mail kom i torsdags. Se bild om man scrollar ner. Denna ”knapp” måste man klicka på - sen är allt klart.
E4A3612C-0BAA-4DEA-B6DF-54D75E753092.jpeg
 

Robert flysas

Moderator
02620AE9-C35C-4C4B-BE64-4E7A4C982F1D.png
4993DA1B-DF8F-470A-B409-41BD6389FFEC.png
Ok, jag ska slå en signal till dem imorgon (om de har öppet på lördag, annars måndag). Kan någon som fått mailet posta ett utdrag ur det som visar vilka ställen man kan handla på för att få pengarna tillbaka?

Det är främst BOL.com som skickar till Sverige. Tänk på att det måste vara varor som skickas från BOL och inte tredje part. Dessutom skickar de tyvärr inte elektronik. För min del blev det dyra parfymer, till julklapp, en till syrran o en till mamma. Skulle ändå köpt dom lite senare. Finns en en hel del sådant, och allt från dyra pennor till allt möjligt.

står såhär i mailet:
 

Mr Planning

Medlem
Så nu när den utmärka chatten ordnade så att Elite kortet fick hoppa in i 15K kampanjen så är frågan om det är någon som har lyckats med detsamma hos Amex i Holland?

(200 Euro kampanjen)
 
Toppen