Senaste nytt

Ängelholms flygplats läggs ned

Hachans

Medlem
Jag kanske är ute ur loopen, men Helsingborg förlorade ju X2000 trafiken helt för många år sedan.
En testbokning tidigare idag, som bara gav X3000 till GBG och sedan byte till X2000 förstärkte mig i uppfattningen att det är fortfarande så. Ca en timme längre restid än vad Malmö-Stockholm är.

SJ har dragit ner på trafiken så de förbindelserna är tillfälligt borta. Normalt sett går X2000 via Göteborg utan byte någon gång/dag.

SJ storsatsar på Helsingborg – ökar från 6 till 15 direkttåg till Stockholm - HD
 

Berglund

Medlem
Jag saknar nu verkligen SAS svävare (och senare katamaran) som gick direkt till CPH och man var airside när man kom till CPH.
Ja! Att kunna checka in direkt på Svävarterminalen, mer eller mindre över gatan från Malmö central och därefter kliva rakt in på airside var ju en otroligt välfungerande lösning. Synnerligen praktiskt och väldigt smidigt resande!
 
Som frekvent resenär från Agh tror jag att Agh på lång sikt blir kvar och att Halmstad läggs ner. Att ha två flygplatser med avgångar till Stockholm med drygt 5 mils mellanrum är inte hållbart.
 

Ricci

Medlem
Jag har åkt helikoptertransfer från Helsingborg till Kastrup incheckad.
Det fanns både helikoptertransfer från Helsingborg och Malmö till CPH en gång i tiden.

Om nu AGH inte slulle klara sig, så kanske en helikoptertransfer från Helsingborg till CPH kunde göra det?!
(Självklart med kontrakt med olika flygbolag som det var förr)
 
Toppen