Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

pedantic

Medlem
Antar att bokningen för höstlovet i oktober kan man glömma också... :oops:

Verkar som du måste ringa för att få ett korrekt besked

Ringde in för att kolla status.

Bokningarna i augusti som är utsålda på nätet är enligt deras system fortfarande planerade, men jag skulle ringa in igen under juli för att dubbelkolla.

Bokningarna i oktober hade dom ingen mer information om, dom ligger ute på nätet just nu och går fortfarande att boka. Misstänker att man får ringa in i september för att dubbelkolla dom om det inte dyker upp mer info innan.
 

JoelG

Medlem
Fått tillbaka pengar från Norwegian nu.
Resedatum 26 mars

Info om inställt flyg och även begäran om återbetalning 15 mars
Amex kortreklamation 15 maj
Info om utbetalning Norwegian: 27 maj
Utbetalning Norwegian 29 maj

Vad som är hållhaken vet jag ej men helt plötsligt gick det lite fortare :D
 

Valley

Medlem
Ringde in för att kolla status.

Bokningarna i augusti som är utsålda på nätet är enligt deras system fortfarande planerade, men jag skulle ringa in igen under juli för att dubbelkolla.

Bokningarna i oktober hade dom ingen mer information om, dom ligger ute på nätet just nu och går fortfarande att boka. Misstänker att man får ringa in i september för att dubbelkolla dom om det inte dyker upp mer info innan.
Skumt bolag
Samma sak som kompisen fick höra. Mail kom som om allt var som vanligt.
Så ringer man 1 vecka innan å då är det tvärnit
 

Thornado

Medlem
Fick just mail från Norwegian att min begäran om återbetalning nu hade processats och betalats tillbaka till mitt kort, så antar att jag ser det hos Amex om några dagar. Begärde återbetalning 30 april, så ganska precis en månads väntetid, vilket efter omständigheterna får anses vara rätt så OK (hos SAS ligger jag på 2.5 månader and counting...).
 

Roulingroud

Ny medlem
Mitt flyg skulle avgått den 6/4, blev inställt den 14/3. Har inte hört något ännu, vet inte vilken ordning de hanterar ärenden.

Varför skryter alla med att ni har Amex? Känns som det var en statussymbol för 20 år sedan. Vad tillför det historien om ni inte reklamerat via kortutgivaren/banken?
 

Doctor-X

Medlem
Mitt flyg skulle avgått den 6/4, blev inställt den 14/3. Har inte hört något ännu, vet inte vilken ordning de hanterar ärenden.

Varför skryter alla med att ni har Amex? Känns som det var en statussymbol för 20 år sedan. Vad tillför det historien om ni inte reklamerat via kortutgivaren/banken?

Tror det har funnits en ordning från början, men pga att det kommit in enorma mängder återbetalningskrav kan säkert ärenden blivit okullkastade. Det är såklart olyckligt, men nu verkar Norwegian lyckats får ordning på ekonomin tillfälligt med nyemission och lån, så det finns nog hopp om att en återbetalning kommer.

Det handlar inte om att skryt gällande AmEx, utan att det är ett kortföretag som är generellt väldigt bra att ha och göra med när det kommer till reseförsäkringar och kortreklamationer (två olika saker).
 

intuition

Medlem
...
Begärde återbetalning 30 april, så ganska precis en månads väntetid, vilket efter omständigheterna får anses vara rätt så OK (hos SAS ligger jag på 2.5 månader and counting...).
Precis detta har slagit mig. Norwegian är betydligt snabbare än SAS, trots att båda måste ha relativt lika förutsättningar. Om det är så enkelt som att Norwegian har fått pengar i kassan så säger det ganska mycket om SAS situation.
 

Thornado

Medlem
Precis detta har slagit mig. Norwegian är betydligt snabbare än SAS, trots att båda måste ha relativt lika förutsättningar. Om det är så enkelt som att Norwegian har fått pengar i kassan så säger det ganska mycket om SAS situation.

Nu fick jag då faktiskt mail om återbetalning för min SAS-resa också idag. Än har jag inte sett skymten av några pengar hos Amex från varken Norwegian eller SAS, men mot slutet av veckan så hoppas jag att båda återbetalningarna syns där också.
 

magnuskr

Ny medlem
Tänkte jag kan dela min erfarenhet här. Fick den 26/5 reda på att vårt flyg med Norweigan den 17/6 blivit inställt. Skickade in en claim på att få tillbaka pengarna.
Den 29/5 får jag mail....

This is just a quick note to let you know that we have now processed your ticket refund request for the following ticket(s): ....

Igår den 3/6 är pengarna inne på kreditkortet.

Snabba ryck, så det har kanske lossnat nu för dem med återbetalningar.
 

pedantic

Medlem
Ringde in för att kolla status. Bokningarna i augusti som är utsålda på nätet är enligt deras system fortfarande planerade, men jag skulle ringa in igen under juli för att dubbelkolla.
Goda nyheter! Strax innan lunch så finns biljetter till Spanien under juli, augusti och september att boka igen. Inga konstigheter. :eek:
 
Toppen