Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mry

Medlem
O’leary’s Uppsala city har slutat acceptera Amex. :mad:

Och oroväckande om fler än O'learys och Pitchers slutar med Ax.

Rörande O'learys kan man säga att det är ju Franchise i huvudsak och upp till varje "ägare" att teckna avtal med Amex. De som är undantagna från Franchise är ju de som SSP äger, på t.ex. stationer och flygplatser. Här i Luleå går det fortfarande bra att Betala med Amex.
 

mry

Medlem
En del tar inte Amex vid blipp. Men när man sätter i kortet. City gross i Växjö t.ex.. Vet inte om det var fallet för dig men värt att förtella.

Jag skulle till och med säga att det är ganska få som accepterar Amex med blipp även om de tar Amex via chip.

Såvitt jag fattar rörande blipp med Amex är gränsen 350 kr och det kräver att kortläsaren har stöd för detta och att stället har ett avtal med Amex för detta. Som jag fattat det är det pga att kortläsarna inte klarar tekniken för att blippa Amex på Coop t.ex. På ICA och Willys här i Luleå kan man blippa utan problem.
 

Bankiren

Medlem
Vet inte om detta nämnts innan, men Netonnet tar ju inte Amex, däremot kan man köpa netonnet presentkort från Card of Joy. Där kan man betala med amex. Har du Benify så får du även 5% rabatt på presentkortet.

Kommer kanske ihåg fel, men visst kan man betala med PayPal hos NetonNet online? Sen hämta i butik?
 

mha321

Medlem
Vet inte om detta nämnts innan, men Netonnet tar ju inte Amex, däremot kan man köpa netonnet presentkort från Card of Joy. Där kan man betala med amex. Har du Benify så får du även 5% rabatt på presentkortet.
Kan man använda mer än ett presentkort på samma order eller är det max 1 presentkort och resten mastercard/visa?
 
Toppen