Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

pedantic

Medlem
Såg precis att Norwegian har satt "utsålt" på alla flygningar mellan Alicante/Barcelona och Arlanda under juli och augusti.

Loggade in och såg att mina bokningar i augusti verkar ligga kvar.

Någon som hört/läst något om inställda Norwegian flyg till Spanien under juli och augusti?
 

011430121

Medlem
Såg precis att Norwegian har satt "utsålt" på alla flygningar mellan Alicante/Barcelona och Arlanda under juli och augusti.

Loggade in och såg att mina bokningar i augusti verkar ligga kvar.

Någon som hört/läst något om inställda Norwegian flyg till Spanien under juli och augusti?
Norwegian har annonserat att de blir trafik endast inom/från Norge under 2020, Svergie, Finland och Danmark får trafik under 2021, det meddelades i slutet av april .
Men sådant kan ändrats snabbt.
 

pedantic

Medlem
Norwegian har annonserat att de blir trafik endast inom/från Norge under 2020, Svergie, Finland och Danmark får trafik under 2021, det meddelades i slutet av april .
Men sådant kan ändrats snabbt.
Oj, det hade jag helt missat! :eek:

Har du tips på nån länk där man kan läsa mer?

Antar att bokningen för höstlovet i oktober kan man glömma också... :oops:
 

Doc. ZK

Medlem
Det kan väl inte stämma? Du har ju ett krav mot resebyrån för ej utförd tjänst? Då är kreditgivaren (Amex) likvärdig part? Inte helt bevandrad i konsumentkreditlagen, men har svårt att se skillnaden.

Hans resonemang var att "de kommer skylla på varandra" och då "kommer de ingenvart". Problemet är att resebyrån inte går att få tag i (Supersavertravel). Försökt ringa, men står bara i kö i otaliga timmar.. Begärde återbetalning genom Norweigan den 8 april.
 

danielhog

Medlem
Hans resonemang var att "de kommer skylla på varandra" och då "kommer de ingenvart". Problemet är att resebyrån inte går att få tag i (Supersavertravel). Försökt ringa, men står bara i kö i otaliga timmar.. Begärde återbetalning genom Norweigan den 8 april.
Tja, må så vara, men mot dig som konsument är dom lika skyldiga att svara för det. Initiera ett ärende om charge-back och meddela att du annars tar Amex till tingsrätten som småmål.
 

apknug

Medlem
Hans resonemang var att "de kommer skylla på varandra" och då "kommer de ingenvart". Problemet är att resebyrån inte går att få tag i (Supersavertravel). Försökt ringa, men står bara i kö i otaliga timmar.. Begärde återbetalning genom Norweigan den 8 april.
Tja, må så vara, men mot dig som konsument är dom lika skyldiga att svara för det. Initiera ett ärende om charge-back och meddela att du annars tar Amex till tingsrätten som småmål.
Får du inte beloppet krediterat från Amex inom 7 dagar från charge back så drar du av beloppet från nästa Amex faktura och upplyser om vad du gjort.

Du ska inte behöva agera bank åt en "bank" (tillhandahållande av konsumentkrediter (reg. nr. 82862))
 
Toppen