Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Arv

Medlem
Lyckad status rapport!

11 mars 2020 - Avbokad plus pro resa

Mars-Maj 2020 - Flera mail till guldsupporten där de stackarna kunde inte annat än beklaga sig och skicka påminnelser till "The Refunders"!

4 maj 2020 - Tröttnade på SAS hantering och ringde AMEX (tack för ert tips här på forumet!)

23 maj 2020 - AMEX bekräftar att de krediterat hela beloppet till mitt konto. Boom!
 

LarsCph

Medlem
Jeg har netop rykket igen i dag - rejsen blev annulleret 17 marts. Svaret var nedslående

"
Jeg kan desværre ikke se, hvor i køen denne booking befinder sig.

Beklager ventetiden"

Jeg har nu svaret at jeg har brug for en dato ellers må jeg søge chargeback via Mastercard. Det bliver spændende at se om det har en effekt.
 

ssh9721

Medlem
Avbokade själv en bonusresa via vanliga hemsidan (även om jag blev fundersam när det stod ”Ansök om...”), en timme senare alla poäng tillbaka samt mail om att pengarna återbetalats till kortet.

Återstår att se om några dagar att pengarna är tillbaka, men så långt otroligt snabbt, över förväntan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Plötsligt händer det! Idag landade det en refund, på flyg som skulle gått 19 Mars och avbokades 16 Mars (via telefon). Vanlig avbokningsbar Plus-biljett.

Då var det bara resten kvar...
 

intuition

Medlem
Lyckad status rapport!

11 mars 2020 - Avbokad plus pro resa

Mars-Maj 2020 - Flera mail till guldsupporten där de stackarna kunde inte annat än beklaga sig och skicka påminnelser till "The Refunders"!

4 maj 2020 - Tröttnade på SAS hantering och ringde AMEX (tack för ert tips här på forumet!)

23 maj 2020 - AMEX bekräftar att de krediterat hela beloppet till mitt konto. Boom!

Mycket intressant, eftersom alltså även Amex verkar hantera fallen olika. Jag har också en plus pro avbokad, med "transaktion under utredning" på Amex sedan 30/4 och den är inte hanterad.
Eftersom min avbokning gjordes 2 veckor senare än din så misstänker man nästan att Amex utredning går till så att de frågar SAS om återbetalningen ligger i kö och om de svara att den gör det så gör de inget förrän SAS "hinner med" att göra klart återbetalnignen.


...
Jeg har nu svaret at jeg har brug for en dato ellers må jeg søge chargeback via Mastercard. Det bliver spændende at se om det har en effekt.
Fick du någon feedback på det?
Jag fick själv svaret "Jaha, då får du väl göra det" med en otroligt loj ton.
 

taxvalp

Medlem
Mycket intressant, eftersom alltså även Amex verkar hantera fallen olika. Jag har också en plus pro avbokad, med "transaktion under utredning" på Amex sedan 30/4 och den är inte hanterad.
Eftersom min avbokning gjordes 2 veckor senare än din så misstänker man nästan att Amex utredning går till så att de frågar SAS om återbetalningen ligger i kö och om de svara att den gör det så gör de inget förrän SAS "hinner med" att göra klart återbetalnignen.

Intressant att se vad Amex har för kapacitet. Deras handläggning är ju rimligen helt manuell i dessa ärenden och risken är ju att väntetiderna för konsumenten bara förflyttas dit i stället.
 
Spännande samtal med SAS kundservice. Bokat resa ToR LA med 2-4-1 och poäng, resan till LA inställd, och igår ställdes resan hem den 3/6 in, men bara till Köpenhamn. Från Köpenhamn till Arlanda bokades den om till ett tidigare flyg. Ringde in och skulle fråga om varför och boka av. Men de tyckte inte jag kunde få Vouchern tebax för jag hade ju redan använt den till LA, jag fick upplysa han om att SAS inte haft något flyg dit och den var avbokad. Han bokade av den kvarvarande delen, får se om jag får tebax nått.
 

LarsCph

Medlem
Fick du någon feedback på det?
Jag fick själv svaret "Jaha, då får du väl göra det" med en otroligt loj ton.

Nej - de har ikke svaret endnu! Jeg skrev meget pænt at jeg havde brug for en dato og at jeg ellers så mig nødsaget til at søge chargeback. Og bad dem checke med deres finansafdeling. Jeg giver det lige et par dage før jeg gør mere.
 

LarsCph

Medlem
Nej - de har ikke svaret endnu! Jeg skrev meget pænt at jeg havde brug for en dato og at jeg ellers så mig nødsaget til at søge chargeback. Og bad dem checke med deres finansafdeling. Jeg giver det lige et par dage før jeg gør mere.

Meget forbavsende svar på min opfording til at få en status fra finans afdelingen -

"Hej Lars. Det kan jeg godt se, desværre har jeg ingen kontakt mulighed til dem ud over mail og den virker ikke."
 
Toppen