Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Bankiren

Medlem
I senaste versionen av Tele2-appen kan man nu betala med VISA eller Mastercard, så där kan man i alla fall samla några poäng. Tyvärr accepterar de inte AmEx, vilket t ex Vimla gör.
 

Attachments

  • FA2A8D96-2D2A-455B-BFEC-4364D5A329B2.png
    FA2A8D96-2D2A-455B-BFEC-4364D5A329B2.png
    50,6 KB · Visningar: 355

Sukhoi

Medlem
Wh smith på Arlanda tar ej längre Amex. SSP som driver kioskerna. Kanske gäller för deras caféer också?
 

falling

Medlem
Wh smith på Arlanda tar ej längre Amex. SSP som driver kioskerna. Kanske gäller för deras caféer också?
Gäller även restaurangerna som är öppna på Arlanda iaf. För att minska kostnader i krisen fick jag som svar när jag frågade... Trist men begripligt med tanke på hur mycket omsättning de tappat.
 

ekf

Medlem
ICA handla mat online tar AMEX, jag minns inte när de började acceptera AMEX men det bör var 6-12 månader sedan.
Då måste det variera per utförande ICA-butik, för när jag testade för ca en månad sedan så tog de inte Amex. (Trots att min utförande butik tar Amex i kassorna)
 

GOTBound

Medlem
Då måste det variera per utförande ICA-butik, för när jag testade för ca en månad sedan så tog de inte Amex. (Trots att min utförande butik tar Amex i kassorna)

Tidigare var det likadant med min lokala ICA MAXI, de tog AMEX i butiken men inte på deras plattform handla mat online via ica.se, det ändrades när de bytte betalplattform till Klarna för betalning och nu tar det AMEX även online.

EK
 
Toppen