Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Roger J

Medlem
Tror de flesta *A-bolag har uppgraderingen öppen om lägsta bokningsklassen i Business är öppen, för de flesta är detta Z-klass. Denna är mycket mer tillgänglig än I-klass (Business award).
 

Gnopps

Medlem
Det är just detta som är EB´s svaghet vet inte hur många gånger jag kommit till "fel" person och i princip fått lägga på luren direkt. Det är väldigt varierande kompetens hos EB.... Skulle ha en Pandion medfäljande biljett för min sambo till ORD personen jag talade med hade aldrig hört talas om dessa biljetter och hon hade minsan jobbat många år på SAS......
Lägg på å ring igen. Blir snabbt ett mantra när man har lite kunskap själv. Om du inte kan avsluta på ett fint sätt så är tricket att lägga på medan man själv talar, då tror personen att det är ett riktigt misstag. :)
 

flying

Medlem
Lägg på å ring igen. Blir snabbt ett mantra när man har lite kunskap själv. Om du inte kan avsluta på ett fint sätt så är tricket att lägga på medan man själv talar, då tror personen att det är ett riktigt misstag. :)

Haha smart.... lovar att prova nästa gång!
 

Bryant

Medlem
Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

Hej

Jag har precis varit inne och tittat på ANA's reward sida och inser att jag kommer sitta med denna många timmar framöver.

Nu till en fråga som kan tänkas vara dum :). Antalet miles som dyker upp, är dessa från ANA's award chart eller staraliance? Eller det kanske inte är någon skillnad?

Jag misstänker att man använder sig av denna sökfunktion men bokar hos star? Eftersom jag inte är 100% säker så skickar jag ut frågan.

T
 

Magino

Medlem
Milesen som kommer upp på den sidan är hur många miles som behövs om du bokar via ANA's FFP (frequent flyer program). Alla FFP har sina egna tabeller över hur många miles eller poäng de tar ut, så där får du titta efter hos det FFP som du ska använda dig av.

ANA är en härlig sida som stulit många timmar av mitt liv när jag borde ha pluggat :) Men det är korrekt att de som bokar via andra FFP använder ANA för ta reda på vilka flighter som har lediga bonusplatser.

Lycka till i sökandet
 

m10

Medlem
Letar runt mha ANA Tool och testar NRT (SQ) ✈ SIN (SQ) ✈ PVG (NH) ✈ NRT Med stop overs ett par dagar i SIN och PVG.

I Economy säger verktyget att det ska kosta mig 38 000 poäng. Vilket verkar vansinnigt förmånligt. Men det ska väl på något vis konverteras till EB-poäng? Finns någon tabell för EB när det gäller resor som inte är ToR, utan som i mitt exempel?

Det verkar lite för bra för att vara sant, det där. Och då brukar det väl vara, just, för bra för att vara sant?
 

Fredrik

Medlem
Vad ANA Tool anger är antalet ANA poäng som du behöver. Eurobonus har en egen uttagstabell som dessutom inte medger stopover.
 

Magino

Medlem
En resa NRT-SIN skulle kosta med EB-poäng 30' för ekonomi 45' för business och 60' för första klass. Samma avgifter är det för reser mellan NRT-PVG eller SIN-PVG. Här kan du se hur mycket som behövs med partner flyg. Problemet med EB är att du inte kan boka en resa med stopover utan du kan bara ta dig till en destination och när man använder partners kostar enkel resor lika mycket som en ToR resa.

Vet dock inte ifall du kan ha en open-jaw och boka NRT-SIN-PVG med EB-poäng?
 

Bringman

Medlem
Tolkar jag tabellen rätt om jag utläser att en enkel resa mellan PEK och BKK i F kostar 30000 poäng?
 
Last edited:

Magino

Medlem
Tyvärr inte. Det går att boka en enkelresa mellan PEK och BKK men detta skulle kosta lika mycket som en tur och retur resa, dvs 60 000 poäng
 
Toppen