Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

igelkotten

Medlem
Det är ju sant, ska nog avvakta en månad till, då hoppet om en Europa resa i sommar kanske inte är helt omöjligt.

Nästa långresa blir en redan bokad bonusresa i Januari, men då gäller ju inte vouchern längre...

Om jag nu inte missforstod dig, men du kan ju anvanda vouchern nu for en bokning for din nasta langresa i januari?
 

Hafermann

Medlem
Har suttit och letat runt på amex.nl, holländskan är inte den bästa och tycker det är lurigt att leta med hjälp av google translate.
Så jag ställer ett par frågor här, som förhoppningsvis någon av er har erfarenhet från.

-Hur hittar/använder jag vouchern?
-Behöver jag ringa in för bokning? Eller finns det ett sätt att boka via hemsidan?
-Om det går att komma åt via hemsidan, under vilken meny ser jag den isf?

Stort tack på förhand!
 

Robert flysas

Moderator
Har suttit och letat runt på amex.nl, holländskan är inte den bästa och tycker det är lurigt att leta med hjälp av google translate.
Så jag ställer ett par frågor här, som förhoppningsvis någon av er har erfarenhet från.

-Hur hittar/använder jag vouchern?
-Behöver jag ringa in för bokning? Eller finns det ett sätt att boka via hemsidan?
-Om det går att komma åt via hemsidan, under vilken meny ser jag den isf?

Stort tack på förhand!

Hej!

Absolut, det går att boka via hemsidan. Bild 1, tryck högst upp i vänstra hörnet så kommer denna upp.
Bild 2: Tryck på Reizen så kommer denna. Tryck på bokning. Då kommer Platinum samt vouchern upp enl bild 3. Sen är det bara att boka. Skall själv göra detta lite senare:)
AD38ABF6-8F8D-4748-BCF7-C38496138D3C.jpeg


58C19527-A52C-4F45-B524-DDFBAAC127BE.png


D0214FA5-33EA-4DA3-B27F-9C7204A21B29.jpeg
 

Hafermann

Medlem
Fick mail idag att AMEX krediterar 200 Euro på köp hos Hello Fresh. Någon som har en uppfattning om detta gäller även vid köp hos svenska Hello Fresh med kortet?
 

Robert flysas

Moderator
Ringde och det är ENDAST affärerna i Nederländerna som detta gäller. BOL.com skickar till Sverige, brukar handla hos dom ibland (bra sortiment och bra kundservice) men säkert vissa saker även hos Mediamarkt. Blir att kolla upp och se. Hade inte situationen varit som den är utan att man kunde passar in en resa privat eller i jobbet hade det varit perfekt dock.
 
Last edited:
Toppen