Senaste nytt

Ny kampanj - GOLD direkt med Nordic Choice MC

hco

Medlem
Kortet lagt in på Curve, körde en GBIT för att trigga första köp. 10k välkomstpoäng kom snabbt in. Najs.

Så här i Corona-tider blir det AMEX/MR och NC MC för undertecknad.
 

hco

Medlem
Det blir ju lite OT, men, vill du berätta hur du resonerar kring detta?

Kör en liten OT-sväng: Det är en högst personlig värdering baserat på:
  • Fick ett gäng OZ club-poäng i retur då min och Ms_hco's vårresa till Asien blev avbokad. Blir till att prioritera att resa upp dom (innan dom går ut!) istället för att boka SAS EB awards. När väl reserestriktioner lyfts
  • Har en SAS EU award bokad i juli, oklart om den blir av - kanske ramlar det tillbaka EB-poäng också
  • Om internationella reserestriktioner blir kvar orimligt länge finns det ändå möjlighet att använda upp NCC-poängen genom att semestra på hemmaplan
  • AMEX lär inte gå i konkurs/omstrukturering så MR-poängen känns säkrare än alla flygpoäng i världen =) . (Not: Jag tror absolut att SAS kommer överleva och att mina EB-poäng kommer överleva Coronageddon)
  • Jag är mer en hotell-awards-krabba än en flyg-awards-krabba även i vanliga fall :cool:
Edit: Risken är nog högre att NC går under än SAS men jag ser det som en chansning då jag gillar NC! Och MR-poängen är säkra...

Fick status direkt men inga poäng ännu.
Statusen uppdaterades innan jag ens fick kortet. Men var tvungen att göra första köp för att trigga poängen. Sen tog det bara några dagar för poängen att komma in (mindre än en vecka, räknade inte riktigt)
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Kör en liten OT-sväng: Det är en högst personlig värdering baserat på:
  • Fick ett gäng OZ club-poäng i retur då min och Ms_hco's vårresa till Asien blev avbokad. Blir till att prioritera att resa upp dom (innan dom går ut!) istället för att boka SAS EB awards. När väl reserestriktioner lyfts
  • Har en SAS EU award bokad i juli, oklart om den blir av - kanske ramlar det tillbaka EB-poäng också
  • Om internationella reserestriktioner blir kvar orimligt länge finns det ändå möjlighet att använda upp NCC-poängen genom att semestra på hemmaplan
  • AMEX lär inte gå i konkurs/omstrukturering så MR-poängen känns säkrare än alla flygpoäng i världen =) . (Not: Jag tror absolut att SAS kommer överleva och att mina EB-poäng kommer överleva Coronageddon)
  • Jag är mer en hotell-awards-krabba än en flyg-awards-krabba även i vanliga fall :cool:
Edit: Risken är nog högre att NC går under än SAS men jag ser det som en chansning då jag gillar NC! Och MR-poängen är säkra...


Statusen uppdaterades innan jag ens fick kortet. Men var tvungen att göra första köp för att trigga poängen. Sen tog det bara några dagar för poängen att komma in (mindre än en vecka, räknade inte riktigt)
Poäng förköpet har kommit men inte de 10.000 bonuspoängen. Är väl ca 2v sedan nu. Dock bara ett köp än så länge... men borde räcka. Voucher trigg på amex först in line.
Status gick upp direkt här med.
 

DrGold

Medlem
Ny kampanjomgång med direktuppgradering till guld och 10.000 poäng vid signup och första köp med NCC MasterCard. Kortet kostnadsfritt första året, kampanj giltig till 15 juni.

Länk:
Nordic Choice Club Mastercard - Nordic Choice Club - Nordic Choice Hotels

Utdrag ur text (från mailet):

"Starta direkt på GOLD-nivå

Bli uppgraderad till GOLD och få 10 000 välkomstpoäng när du använder ditt Nordic Choice Club Mastercard för första gången. Första året är det ingen årsavgift. Kampanjperioden varar till och med 15 juni 2020.


Som GOLD-medlem får du ännu fler förmåner hos oss:

  • 20% extra bonuspoäng vid bokning på choice.se och i appen.
  • Uppgradering till bästa tillgängliga rumskategori beroende på kapacitet.
  • En gratis flaska mineralvatten per natt.
  • 2 kvalificerande nätter varje månad som du gör ett köp med ditt Nordic Choice Club Mastercard.
  • ...och många fler förmåner genom att ha Nordic Choice Club Mastercard.
  • Sommarkampanj med extra bonuspoäng på köp som görs i juli."
 

Attachments

  • SmartSelect_20200519-135839_Gmail.jpg
    SmartSelect_20200519-135839_Gmail.jpg
    71,9 KB · Visningar: 393
Last edited:
Detta erbjudandet har jag väntat på då jag ska byta kedja.

Men vilka blir mina förutsättningar för att sedan behålla guldstatus? Min period är Apr-Mar. Hur många nätter behöver jag göra fram till Mars 2022 för att behålla guldstatus?
Får jag 2 nätter per månad under sep 2021-mar 2022, dvs 14 nätter. Sedan behöver jag bo resterande 16 nätterna fram till mars 2022?
 
Toppen