Senaste nytt

Pengarna tillbaka från Finnair?

RobHK

Medlem
Är det någon som lyckats få pengarna tillbaka på en kancellerad flight?

Själv la jag in en request för refund den 19:e mars. Då indikerade Finnair en 4 veckors handläggningstid, nu om man läser på hemsidan står det att genomsnittlig handläggningstid är 8 veckor. Det var ju alltså strax över 8 veckor sen jag skicka in min request. Kommer dom förlänga handläggningstiden till 12 veckor snart? Känns snarare som att de inte har pengar att betala ut (förståeligt), men kanske det löser sig om pengarna ifrån nödlånet kommer in?

Vore intressant att höra ut det gått för er andra..
 

niksal

Medlem
Finnair har pengar i kassan, det är inte ett problem. Det har funnits liknande rapporter som din på FT, men de har löst sig. Själv fick jag voucher på några dagar, har inte försökt att få pengar tillbaka.

Kan löna sig att ringa och fråga vad situationen med din förfrågan är.
 

RobHK

Medlem
Finnair har pengar i kassan, det är inte ett problem. Det har funnits liknande rapporter som din på FT, men de har löst sig. Själv fick jag voucher på några dagar, har inte försökt att få pengar tillbaka.

Kan löna sig att ringa och fråga vad situationen med din förfrågan är.

Tack för input, drog ett mail nu.
 

igelkotten

Medlem
Fick tillbaka pengar för en resa som skulle skett den 22 mars för några dagar sedan. Fick ingen bekräftelse eller annan information att återbetalningen hade skett från Finnair.
 

Fredrik

Medlem
Jag hade en bokning som avbokades i slutet av mars och har precis fått pengarna. Från tråden på Flyertalk också så verkar det inte helt logiskt hur fort det går.
 

Axxo

Medlem
Jag fick pengar för två inställda flyg förra veckan.
Det skulle ta 8 veckorna dom. Det tog exakt 8 :)
 

gusten

Medlem
Hade några cancellations i Mars-April. Tog ca 2-3 veckor efter anmälan via Travel Agency att få refund. Som alla andra har de förstås en gigantisk backlog.
 
Skickade in 24e mars då de angav genomsnittlig väntetid 1 månad. Tog precis 1 månad innan jag fick pengarna till kreditkort.
 

RobHK

Medlem
Fick ett email svar, att precis som jag gissa är handläggningstiden nu upp till 12 veckor. Om fyra veckor förutspår jag att handläggningstiden är upp till 16 veckor :)
 
Toppen