Senaste nytt

Villa Copenhagen - lyx hotell i centrala Köpenhamn

M.K

Medlem
@Brandforce Jag hoppas självklart på alternativ 1.:D

Det passar perfekt för dem då jag har NCC Plat och bor frekvent på kedjan. Mao konstruktiv feedback, vilket jag givetvis också kommer dela med er vänner här på BC.

Häftigt om vi blir enda gästerna på bägge bokningarna i juni!
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
@Brandforce Jag hoppas självklart på alternativ 1.:D

Det passar perfekt för dem då jag har NCC Plat och bor frekvent på kedjan. Mao konstruktiv feedback, vilket jag givetvis också kommer dela med er vänner här på BC.

Häftigt om vi blir enda gästerna på bägge bokningarna i juni!
Ja för inte skulle de vilja vänta med att betala tillbaka gratislånet förlåt jag menar dina pengar
Hoppas att du får en bra vistelse oavsett när det blir.
Själv så väntar jag mera på Hilton Köpenhamn, men där får man ju vänta lite längre
 

Agö

Medlem
Här har vi ett par färska bilder från idag. Flygeln mot byggarbetsplatsen (undvik rum mot detta...). Och den s.k. takterrassen (det lär inte vara mycket utsikt därifrån) med pool.

VC1.JPG


VC2.JPG


Stämmer fint med planskissen från hemsidan.

rend-view-sketch-villa-copenhagen.jpg
 

Kris

Medlem
Satt och spanade in mot bygget från ett återöppnat Tivoli idag. Skogen med kranar på baksidan är rejäl (och lär vara så ett bra tag...)


IMG_20200614_123712.jpg



Utsnitt mot "poolområdet". Det verkar ju kunna landa lite sol där på sommarhalvåret i alla fall. Oklart hur färdigt terrassen är, men verkar inte leverera någon azurblå poolupplevelse ännu. :)

IMG_20200614_154739.jpg
 

Doctor-X

Medlem
Om Danmark öppnar upp för svenskar, så vore ju 10-dagars passet för 8.000kr väldigt intressant då Villa Copenhagen är bokningsbart via denna.

Tycker även att 30.000p/natten känns schysst med tanke på att ett standard rum kostar ca 2200 DKK/natten.
 

TP12

Medlem
Om Danmark öppnar upp för svenskar, så vore ju 10-dagars passet för 8.000kr väldigt intressant då Villa Copenhagen är bokningsbart via denna.

Tycker även att 30.000p/natten känns schysst med tanke på att ett standard rum kostar ca 2200 DKK/natten.

Gjorde en sådan bokning (med 10-dagars oasset) igår för 10-12 juli. Får hoppas vi kommer in i landet...
 

Agö

Medlem
Här kommer lite mer info, jag tror att artikeln är "öppen".

Nu åbner byens nye luksushotel, og københavnerne er inviteret: »Det skal ikke være stift og kedeligt«

Nyhet också om att boka en cabana!

"»Vi har lanceret en pakke, som vi kalder Villa Cabana. Det betyder, at man for en uge eller en måned kan købe adgang til pool, fitness og sauna, og så giver vi et værelse oven i. Det kan bruges i dagtimerne, hvis man har lyst til at sove til middag, eller hvis du har børn, der lige skal gøres klar. Når vi er mere i gang vil vi lave events deroppe,« siger han og tilføjer, at prisen ligger på 17.000 kroner for en måned."

Mer information om detta här.

Hotel with pool & wellness | Welcome to Villa Copenhagen
 

TP12

Medlem
Har nu haft en weekend på hotellet.

Lite spridda tankar:

Kom dit sent i fredags, efter gränsen öppnats för oss skåningar. Stor ruljans på hotellet med väldigt mkt gäster under lördagen. En hel del bussresor verkade det som med långa köer till check-in som följd (ringlade ut genom entré ca 20 - 30 meter). Även ganska fullt på frukosten (som var lite sisådär). Blev en del strul för oss då de haft en del problem med låsen på en del rum där de inte öppnades av gästnycklarna. Receptionisten var medveten om detta och följde oss till rummet, fick gå igenom proceduren en gång till på lördagen innan det var fixat.

Gymmet var litet hade en del motionsutrustning och hantlar - mycket begränsat. Vädret var inte på topp men vi tog ett dopp i poolen och en sittning i bastun vilket var trevligt. Regelmässigt fullt i lobbybar och ganska långa väntetider på att bli serverad. Provade ej restaurangerna.

Rummet var bra och modernt, bra tv med inbyggd chromecast. Fanns även en högtalare på väggen som jag försökte få igång (sladden var inte i, stoppade i den och försökte parkoppla med tele men lyckades ej - den drog igång av sig själv runt åtta på morgonen dock = fick dra ut sladden igen).

Larmet gick ca 8 imorse och vi fick utrymma hotellet. Brandkår och polis anlände men verkade vara falskt larm.

Överlag bra intryck men en del inkörningsgrejer (som förväntat). Två av tre som jag pratade med i receptionen var svenskar - alla trevliga och hjälpsamma.

Bokade med sommarkortet (10 nätter för 8 000) så klart prisvärt :)
 
Toppen