Senaste nytt

Jorden Runt med Johnny - Typ nästan live ungefär

majer

Medlem
Om man måste ta ett varv runt Garbo (R.I.P Garbo) då brukar man vara i tillstånd att sova, vilket stämmer bra överens med resten av historian!
Är nog ett av väldigt få sunkhak som undertecknad aldrig blivit utkastad ifrån! ;)
Prova att somna inne på Garbo, då kan man bli utslängd även därifrån. Ja, det går ju inte längre då (R.I.P. Garbo)

Underbart att följa tråden, man drar på smilbanden allt som oftast och mycket hög igenkänningsfaktor på det mesta!
 

JohnnyWilde

Medlem
Om man måste ta ett varv runt Garbo (R.I.P Garbo) då brukar man vara i tillstånd att sova, vilket stämmer bra överens med resten av historian!
Är nog ett av väldigt få sunkhak som undertecknad aldrig blivit utkastad ifrån! ;)
Prova att somna inne på Garbo, då kan man bli utslängd även därifrån. Ja, det går ju inte längre då (R.I.P. Garbo)

Underbart att följa tråden, man drar på smilbanden allt som oftast och mycket hög igenkänningsfaktor på det mesta!
Garbo har varit en institution i mitt liv sedan slutet av 80talet där en festligheter ägt rum.
En juldag för 10-15 år sedan hamnade jag i storkrök med legendaren Krister Nordin och oddset-ikonen PG Hylen.(snyggt jobbat pege, ni minns den va?)

Jag tror inte att jag blev utkastad den kvällen. Antagligen på grund av stjärnglansen från Nordin Nordin Krister Nordin. Måste vara så!
 

Mr Basic

Medlem
OT.
82DFB90F-9DE2-4112-8892-494374910202.png

:D:p;)
 
Jag vet att vissa har ett liv och att skriva reserapporter tar sin lilla tid. Men snälla ge oss meeera, detta är den enda tråden man blir full i skratt av att läsa. :D
Deal herrWilde? ;)
Ja, visst var det någon Air China-tripp i första klass som aldrig författades? Mera, mera! (Mycket vill ha mera)

Edit: Den hade visst författats. Måste köra min Google-fu innan jag skriver. Air China First Class 777-ER Review | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

JohnnyWilde

Medlem
Jag vet att vissa har ett liv och att skriva reserapporter tar sin lilla tid. Men snälla ge oss meeera, detta är den enda tråden man blir full i skratt av att läsa. :D
Deal herrWilde? ;)
Ge mig en timme så ska jag lägga mig på balkongen i skuggan och skriva nästa inlägg!
När proppen väl gick ur arbetsmässigt så har jag totalt haft 3 plus 2 timmar egentid senaste månaden och de lade jag klokt nog på att besöka en bar och öla.
Ja, visst var det någon Air China-tripp i första klass som aldrig författades? Mera, mera! (Mycket vill ha mera)

Edit: Den hade visst författats. Måste köra min Google-fu innan jag skriver. Air China First Class 777-ER Review | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag är för fan tillförlitligheten själv när det kommer till att fullfölja rapporter!!
 

JohnnyWilde

Medlem
När de rödsprängda blå ögonen väl öppnats strax efter klockan 6 på morgonen och kudden brutits bort från ansiktet ditlimmad av snusvätska vinglade jag in i duschen och kom ut 30 sekunder senare på bästa Clark Kent vis som Superman. Ja åtminstone en supande man.

Bussen a k a airport limousine express skulle avgå 06.40 med ETA 08.20 till Narita lufthamn.
Boom boom swoop swoop och jag var framme vid den dedikerade ANA första klass kuben och möttes av en, efter japanska mått, skeptisk blick som verkade tvivla på att jag hörde hemma där och troligtvis gått fel.
Med min självklara pondus stegade jag fram och halade fram passet och droppade min destination Washington DC och storlek large i Comfort wear.

Arrigato Johnny-san sa det nu lätt uppspelta japanskan och antydde att jag nog hittade till loungen på egen hand utan vägbeskrivning.
Hai sa jag och trippande genom migration och säkerhetskontroll på nolltid.

I loungen var det promotion för Ayala champagne så återigen ville jag inte vara ohövlig utan tog snällt ett flöjt. Fast jag inte är helt säker på att det är just en flöjt det serverades i.

När jag pusslade ihop den här resan så var jag bunden av vissa bestämda datum och tider men hade helst velat göra hoppet över stilla havet i en 747 eller 380 (take the jumbo cross the water, like to see America. Några av er vet vad jag syftar på) och sedan SAS direkt hem men det sprack med combon Seoul- Los Angeles - Stockholm med ynka 10 minuter över 24 timmars regeln på ena flighten och för kort MCT på den andra.
Då fick det bli via Dulles och köpendanmark istället med hyfsade tider Med lite sightseeing I den amerikanska huvudstaden.

Mot transportfordonet så skall knäcka min jungfrustatus i kategorin transpacific crossing. Spännande!
 
Toppen