Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

igelkotten

Medlem
Nu när Virgin och BA har lämnat Gatwick så kanske Norwegian kan förhandla till sig billiga slots/lägre avgifter? Särskilt på kort sikt, om det öppnar upp sig till sommaren, ar nog brittiska semesterresor tillbaka snabbare än skandinaviska.

Haha nej iofs inte, men jag har inte varit på SAS allt för länge så mitt statement har hållit sedan Norwegian grundades :). Jag åker alliansen, BRA, nextjet när det fanns. Åkt norwegian i tidigare jobb men då betalade inte min plånbok :).

Av nyfikenhet, vad är anledningen till din starka åsikt mot Norwegian?
 

mha321

Medlem
Nu när Virgin och BA har lämnat Gatwick så kanske Norwegian kan förhandla till sig billiga slots/lägre avgifter? Särskilt på kort sikt, om det öppnar upp sig till sommaren, ar nog brittiska semesterresor tillbaka snabbare än skandinaviska.

På kort sikt ska ju norwegian bara flyga norsk inrikes enligt deras egen plan. Gäller väl fram till Q2 2021, och longhaul ännu senare. Och de sitter ju inte direkt i en stark förhandlingsposition... Deras problem ligger nog snarare i att värdet på de slotar de har idag (som ju bland annat använts som säkerhet vid lån) tappar rejält i värde när bristen minskar.
 

igelkotten

Medlem
På kort sikt ska ju norwegian bara flyga norsk inrikes enligt deras egen plan. Gäller väl fram till Q2 2021, och longhaul ännu senare. Och de sitter ju inte direkt i en stark förhandlingsposition... Deras problem ligger nog snarare i att värdet på de slotar de har idag (som ju bland annat använts som säkerhet vid lån) tappar rejält i värde när bristen minskar.

Helt med att värdet på slottar kan gå ner. Men det är mer långivarnas problem än Norwegians på kort och medel sikt.
 

Peter G

Medlem
Nu när Virgin och BA har lämnat Gatwick så kanske Norwegian kan förhandla till sig billiga slots/lägre avgifter? Särskilt på kort sikt, om det öppnar upp sig till sommaren, ar nog brittiska semesterresor tillbaka snabbare än skandinaviska.



Av nyfikenhet, vad är anledningen till din starka åsikt mot Norwegian?
Egentligen ingen alls förutom att jag gjorde mitt val att försöka stötta ett-till få bolag och gärna en allians för många år sedan. Norwegian hade lika gärna kunnat vara Ryan Air osv som jag inte heller spenderar pengar på :) så inget emot bolaget i sig, bara min personliga preferens i vilka jag åker med.
 

011430121

Medlem
Idag tappade Norwegian 9,5% av sitt värde

D621DDBF-15D9-4B2B-AD51-23D87D4AF026.png
 
Ett fånigt påstående och tillika ett löjligt försök dra ner BC diskussionsklimat i edgy Reddit-kultur. Sträck upp dig.

Folk som hyllar SAS men skambelägger de som flyger lågpris som Norwegian samtidigt som man döljer sina ekonomiska eller övriga intressen i SAS är per definition shills. Inga konstigheter.
 
Toppen