mha321
Medlem
Vad tror ni om detta case, skulle åkt till Mallorca den 14 juni men valde att boka av flyget (SAS poängresa) och flytta ett av hotellen (Iberostar) till 2021. Kvarstår en hotellnatt på ett Meliahotell i Palma där vi valde poäng och pengar som inte är återbetalningsbara, Melias policy för om och avbokning gäller bara vistelser fram till 31 maj och vår natt är 14 juni. Hela EU har stängt för resande till och med 15 juni så man tycker att Melia borde ha samma datum. Betalt hotellet med Amex Elite och undrar om de ersätter oss ifall Melia tvärvägrar?
Så länge hotellet håller öppet så troligen inte. De kan ju fortsatt leverera tjänsten.
Däremot om hotellet är stängt så levererar de inte och då har du större chans den vägen.
Hela EU har stängt gäller ju bara resor utanför Schengen väl. Så det är knappast relevant. Däremot har väl Spanien stängt, vilket vore mer relevant, men det är knappast hotellets fel.
Största chansen är nog att förhandla med hotellet - eller vänta och hoppas på att deras policy ändras framöver. Sannolikheten är väl rätt stor för att se uppdaterar.