Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

LarsCph

Medlem
Skall bli kul att höra hur de försöker förklara hur jag kan ha fått pengar för en avbokning i maj medan avbokningarna i mars fortfarande inte hänt något med.

Skriv gerne hvad de siger - jeg har også en rejse i Marts som jeg venter på refundering af. En anden booking kom retur efter under en uge...
 

Homer

Medlem
Skriv gerne hvad de siger - jeg har også en rejse i Marts som jeg venter på refundering af. En anden booking kom retur efter under en uge...


Har du bokat den från SAS Sverige eller Danmark?

Det vore intressant att veta om all återbetalning hanteras på samma ställe eller i olika länder
beroende på vart/hur man bokat, och i det senare fallet om hanteringstiden varierar.
 

rob74

Medlem
Bokade av en inrikes Plusbiljett (A-klass, Kiruna-Arlanda-Umeå) för en resa nu i maj, då mötet jag skulle på ställdes in.
Detta gjorde jag 21 mars, enligt ordinarie avbokningsregler. Fick det vanliga bekräftelsemailet strax efteråt.
1 april kom ett mail om att de jobbar på saken. Då inget hänt under april så mailade jag dem 30 april och 4e maj fick jag svar om att ärendet ligger på kö och väntar på att hanteras i turordning.
De kan inte säga hur lång tid det kommer att ta och de kan inte heller påverka hanteringstiden eller se exakt belopp på återbetalningen, detta kommer samtidigt som pengarna återbetalas från dem.
Beräknad hanteringstid är 1-3 månader.

(Hade även två biljetter som jag skulle få vouchers för. Det tog 4 veckor vardera från avbokningstillfället att få dem.
Avbokningen gjorde jag runt 15 mars.
Avbokningar gjorda senare säger de hanteras snabbare och det stämde för min fru som avbokade och fick voucher på en vecka.)
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Har du bokat den från SAS Sverige eller Danmark?

Det vore intressant att veta om all återbetalning hanteras på samma ställe eller i olika länder
beroende på vart/hur man bokat, och i det senare fallet om hanteringstiden varierar.

Ah ja - jeg har booket det på SAS.DK og betalt i DKK med mit svenske SAS Eurobonus Mastercard. Den som blev refunderet efter en uge var to bonus billetter hvor tax/fee blev refunderet - betalt med samme Mastercard via SAS.DK.Så vidt jeg husker fik jeg Eurobonus point retur på min konto inden for 24 timer.

Jeg har spurgt SAS et par gange (via gold mailen) og de svarer at man endnu ikke er nået til min - den 27/4: "Vores regnskab er nået til refunderinger af billetter annulleret 3-4 marts. Så der er lidt tid endnu, men de skal nok refundere."
 

P-L

Medlem
Ringde i torsdags (7 maj) och fick reda på att jag skulle få återbetalning på fredagen (8 maj). Har ännu inte fått något så jag ringde idag (12 maj) igen och då får jag höra att de hunnit till 9e mars (Den har vi ju inte hört förr...) och att hon trodde att mitt ärende skulle hanteras under nästa vecka... Jisses. 9 veckor and counting!
 

nonicoc

Medlem
Ringde i torsdags (7 maj) och fick reda på att jag skulle få återbetalning på fredagen (8 maj). Har ännu inte fått något så jag ringde idag (12 maj) igen och då får jag höra att de hunnit till 9e mars (Den har vi ju inte hört förr...) och att hon trodde att mitt ärende skulle hanteras under nästa vecka... Jisses. 9 veckor and counting!

Intressant, för jag avbokade en (icke inställd) resa till LAX just den 9 mars och har undrat om jag ska agera på något sätt. Nu ska jag vara tålmodig några dagar till.
 

Rebel

Medlem
Jag blev lovad återbetalning den 25 april för tre olika resor. Så idag när jag ringde och fråga hur det gick, fick jag svaret nää det har vi aldrig lovat. Och vi vet inte när vi kommer betala. Trots att jag har det på mail.
Få vad man blir trött på sas service. Tryggt att veta trots allt som händer, kommer sas aldrig lyckas med kundservice,
det finns inte på kartan hos dom.

Well well well. Jag ringde american express, som har super kundtjänst, dom reklamera det omgående.
KLM Lufthansa singapore har alla betalat tillbaka, men inte SAS. Jag har svårt att se vad som ska ta sådan tid.

Småbolag som inte betalar sina räkningar, då blir det ett himmla liv. Funderar på om man ska skicka in en konkursansökan, eftersom SAS inte betalar sina räkning. Undrar vad som skulle hända. Plus ränta. Jag undrar hur mycket dom ska ut med ??
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen