Senaste nytt

American Airlines återupptar trafiken mellan US och Europa.

Doctor-X

Medlem
Man får kanske anta att flygbolagen fått någon hint om att gränserna skall öppnas igen eller så är det bara önsketänkande. Men har svårt att se vem som ska flyga EU-USA när endast de med dubbla medborgarskap (med några få undantag såklart) egentligen har möjligheten förflytta sig mellan länderna + bli satt i karantän väl vid ankomst, så gissningsvis finns det något som talar för ett återöppnade snart.
 

tågnörd

Medlem
Kanske frakt spelar in också? Fabriker m.m. börjar väl rulla igång igen i sakta mak. Det borde ju också finnas behov av tester och utrustning för analys när allt fler länder vill få bättre koll på smittspridning och eventuell immunitet.
 

Doctor-X

Medlem
Kanske frakt spelar in också? Fabriker m.m. börjar väl rulla igång igen i sakta mak. Det borde ju också finnas behov av tester och utrustning för analys när allt fler länder vill få bättre koll på smittspridning och eventuell immunitet.

Absolut! Men tror att det måste in passagerare också annars kan man lika väl köra rena cargo-flyg.
 

nissefalk

Medlem
Jag har haft bokningar på 2 datum i Maj med American i Business, när jag valt plats har det varit i stort sett fullt, jag vill hem till Sverige och problemet är att BA ställer in till Göteborg, Stockholm och Köpenhamn, American har flugit Dallas och Miami till London under hela denna nedstängning, nu sitter jag dessutom på en bokning till Amsterdam utifall BA ställer in flyg till Stockholm igen. Lyckats boka mina flyg med AA miles.
 
Toppen