Senaste nytt

Wizz Air återupptar delar av trafiken

Davvelavve

Medlem
"Lågprisflygbolaget Wizz Air återupptar verksamheten i en del länder – men med vissa motkrav. Det kommer nu att vara obligatoriskt att bära ansiktsmask ombord flygplanen. Användning av skyddsvisit och handskar uppmuntras också, enligt ett mejl som skickats ut till kunderna."

Man kanske börjar se ljuset i tunneln? Det är kanske snart möjligt att resa igen? Hittar inte vart dom börjar flyga ifrån.

Men jag hittade en resa GOT-Gdansk i slutet av maj för 318kr t/r

Källa:
Wizz Air börjar flyga igen – kräver att resenärer bär ansiktsmask | Göteborgs-Posten - Ekonomi
 

Tonton

Medlem
Det kommer nu att vara obligatoriskt att bära ansiktsmask ombord flygplanen. Användning av skyddsvisit och handskar uppmuntras också, enligt ett mejl som skickats ut till kunderna."

Det där är en dealbreaker för mig. Personligen ser jag mig själv inte kunna åka iväg på nöjesresa innan dessa restriktioner försvinner. Det skulle kännas både konstigt och fel.
 

Bankiren

Medlem
Det där är en dealbreaker för mig. Personligen ser jag mig själv inte kunna åka iväg på nöjesresa innan dessa restriktioner försvinner. Det skulle kännas både konstigt och fel.

Håller med dig. Det ska mycket till för att jag ska ut och nöjesåka med en mask. :D
 

Davvelavve

Medlem
Det där är en dealbreaker för mig. Personligen ser jag mig själv inte kunna åka iväg på nöjesresa innan dessa restriktioner försvinner. Det skulle kännas både konstigt och fel.
Jag tror inte munskydd hjälper speciellt mycket ens. Förhoppningsvis ändras reglerna snart.
 
Hade en resa till Warszawa i mitten av April med Wizz, blev såklart inställd men har inte hört ett knyst om någon ersättning eller voucher. Går knappt heller att få tag i dem. 10kr/min om man ska ringa till någon polsk support också
 

bstark

Medlem
Det där är en dealbreaker för mig. Personligen ser jag mig själv inte kunna åka iväg på nöjesresa innan dessa restriktioner försvinner. Det skulle kännas både konstigt och fel.

Håller med. Men säg är vi är inne i september 2021 och det fortfarande är samma regler som gäller så kan möjligtvis t.om börja vackla då förmodligen abstinensen blir för stor.
 
Hade en resa till Warszawa i mitten av April med Wizz, blev såklart inställd men har inte hört ett knyst om någon ersättning eller voucher. Går knappt heller att få tag i dem. 10kr/min om man ska ringa till någon polsk support också
Du loggar in på deras webb och begär voucher? Dom ger dig +20%. Jag gjorde det häromdagen för en inställd flygning med Wizz och fick tillgodot direkt in på Wizz-kontot.
 
Du loggar in på deras webb och begär voucher? Dom ger dig +20%. Jag gjorde det häromdagen för en inställd flygning med Wizz och fick tillgodot direkt in på Wizz-kontot.

Har läst att man kan göra detta, men i mitt fall verkar det inte som det går. Står att jag måste kontakta dem för att få mer information.. väldigt märkligt och svårt tydligen
 

danielhog

Medlem
Håller med. Men säg är vi är inne i september 2021 och det fortfarande är samma regler som gäller så kan möjligtvis t.om börja vackla då förmodligen abstinensen blir för stor.
Rimligt att gissa 1.5 år framåt i tiden för ett uttalande som görs idag. Tänk om det är 2028 och man fortfarande inte får flyga alls.
 
Toppen