Senaste nytt

American Express Membership Rewards - green, gold, platinum?

Highbury

Medlem
Bäst utväxling på pappret är väl Radisson! 1 Radisson poäng per 5 MR points, Hilton ger 1 poäng per 8 MR och Marriot 1 poäng per 10 MR. Sen är det ju som att jämföra äpplen med päron olika hotellprogram. Du kan få en hel del fina Hiltonhotell i Sydostasien för förhållandevis få poäng. Oftast brukar väl rekommendationen vara att använda MR poäng för att toppa upp olika hotell och flygprogram om man saknar poäng för att nå något.
 

ekf

Medlem
Är det någon som vet om det går att se hur många MR-poäng ett visst köp genererat, så som man kan om man har ett SAS-Amex? Jag har letat runt på hemsidan och på fakturan utan att hitta något... Jag ser bara hur många poäng jag har tjänat in totalt.
 

M.K

Medlem
@ekf bara gå in i menyn längst ner i appen. «Förmåner».

Jag ser t ex att jag fortsatt inte fått mina dubbla poäng med Plat kampanjen på något köp. Alla är dock registrerade som 2x så de kommer väl snart.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
@M.K Appen hade jag inte testat. Men så här ser det ut för mig. Töms listan vid varje brytdatum?

D5620239-F7BE-47C1-BBFF-288BFCBB4DED.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
Jag ser bara poäng specificerade per köp från förra perioden i appen. Det ser ut som om totalintjäningen räknar in extrapoängen från 2x kampanjen också utan att det syns i specen.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

hco

Medlem
Är det någon som vet om det går att se hur många MR-poäng ett visst köp genererat, så som man kan om man har ett SAS-Amex? Jag har letat runt på hemsidan och på fakturan utan att hitta något... Jag ser bara hur många poäng jag har tjänat in totalt.

Samma här.

Det heller ingenting i appen under förmåner. Bara totalen. Ingenting från förra månaden och ingenting för denna. =(

Jag har dock bara Green. Kanske därför...?
 

ekf

Medlem
I dubbla poängerbjudandet står det ”Platinum och Centurion” därför utgår jag från att Gold och Green inte omfattas.
Fast frågan gällde ju vart man kan se hur många poäng ett visst köp genererat. Menar du att det bara är 2x-kampanjpoäng som syns i den listan i appen?
 

Berglund

Medlem
Menar du att det bara är 2x-kampanjpoäng som syns i den listan i appen?
Jag tänkte mer att det är inte konstigt om ett Greenkort inte ser 2X eftersom det inte omfattas av erbjudandet.

Någon lista över vad varje köp genererat för poäng, liknande den som finns för SAS Amexkorten, har jag aldrig sett för de vanliga Amexkorten som ger MR poäng.
 

hco

Medlem
Fast frågan gällde ju vart man kan se hur många poäng ett visst köp genererat. Menar du att det bara är 2x-kampanjpoäng som syns i den listan i appen?

Någon lista över vad varje köp genererat för poäng, liknande den som finns för SAS Amexkorten, har jag aldrig sett för de vanliga Amexkorten som ger MR poäng.

Jo, det var den generella MR-redovidningen per köp som jag tänkte på. Ser nu att vi talade lite förbi varandra. :)

Men OK, då är det fortfarande så att det verkar inte gå att se nån redovisning av MR per köp (som typ SAS AMEX för EB). Tråkigt.

Tar upp det i alla surveys som AMEX skickar. Nån dag så kanske...
 
Toppen