Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

TomJ

Medlem
Hittills är det alltså ingen som avbokat under kristiden som fått tillbaka pengar för någon resa alls? Första veckan i mars då alltså. (som SAS påstår att de passerat i återbetalningskön)
 

TomJ

Medlem
Idag 7/5 var beskedet att de "hanterar bokningar fram till 9:e mars" det betyder att det går bakåt
för 5 veckor sedan sa de att de hunnit till 10/3.

"Fram till 9 mars" KAN ju också betyda att man håller på med 18 februari... Även 2 januari tillhör ju mängden "fram till 9 mars"
 

Homer

Medlem
Hittills är det alltså ingen som avbokat under kristiden som fått tillbaka pengar för någon resa alls? Första veckan i mars då alltså. (som SAS påstår att de passerat i återbetalningskön)

Jodå, jag avbokade en Plus Pro biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagar
men inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Jodå, jag avbokade en biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagar
men inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3
Jag avbokade en bonusresa till Berlin på nätet den 10 mars och fick tillbaka pengarna inom en vecka.
 

igelkotten

Medlem
Jodå, jag avbokade en Plus Pro biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagar
men inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3

Jag avbokade en bonusresa till Berlin på nätet den 10 mars och fick tillbaka pengarna inom en vecka.

Jag avbokade en bonusresa 15 april, och pengar tillbaka foljande dag.

SAS - det här har ni gjort bra™! | Sida 217 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem
Last edited:

TomJ

Medlem
Ja, det verkar väldigt knepigt att folk har fått återbetalning den 5e, 10e och 15e, att SAS påstår att de tar folk i tur och ordning men att de flesta som avbokat inom den perioden ändå inte fått tillbaka pengarna...
 

MagnusL77

Medlem
Köpt biljett via sas hemsida avbokad den 6 mars. 9 mars fick jag standardmeddelandet att pengar skulle komma in inom 7 arbetsdagar. Ännu inte sett några pengar. För en vecka sedan ringde jag och då fick jag till svar att de höll på med datumen fram till 8 mars. Enligt svar på fb håller de fortfarande på med första veckan i mars (stått så i en månad nu typ). Ringde grinig kundtjänst och undrade vad som kunde påverka tiden (exv om resebyråer som använder sas prioriteras innan oss som köper reguljär. Det kunde han inte svara på.. Men han förnekade bestämt att det förekommer likviditetskris. Har hört att andra bolag som sitter i samma sits skriver till deras kunder att de betalar tillbaka först när flygen börjar gå igen...
 

Berglund

Medlem
Det är fullt tänkbart att många här pratar om varandra. Alla har inte avbokat vid exakt samma tidpunkt och folks resor har varit för olika datum. Om två personer hade en resa bokad till den 25 april, en avbokade den inställda flighten 20 april och den andre skickade in frågan om återbetalning den 28 april - ska SAS ta turordningen efter flightdatum eller efter datum när folk avbokat/ställt sig i återbetalningskön? Jag får uppfattningen att en del pratar om varandra i den här frågan, just för att det är två olika datum som rent tekniskt kan användas för att skapa turordningen.
 
Toppen