Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JohanGE

Medlem
Med tanke på att SAS inte kommunicerat något om det är det nog ingen här som har info, såvida man inte har inside info men den lär man då integrerad få berätta.

Om detta fortsätter en längre tid utan möjlighet att boka kan man väl gissa att de förlängs. Men det är nog inget vi behöver oroa oss för förrän Star Alliance bokningar öppnar igen. Även om de förlänger nu i ett år så kan du inte boka något annat än sas flighter just nu, och för det behöver inte vouchers som fortfarande är giltiga förlängas.
Tack för svar. Blir lite osäker när man ser att det finns tillgänglighet på flyg (men osäker på om de verkligen avgår) samt när man ser reseberättelser här på forumet. Gissar då att de var bokade sedan tidigare (utgår ifrån att vouchers har använts, men blev nu osäker). Då är det bara till att bida sin tid och vänta ut
 

palmen

Moderator
Tack för svar. Blir lite osäker när man ser att det finns tillgänglighet på flyg (men osäker på om de verkligen avgår) samt när man ser reseberättelser här på forumet. Gissar då att de var bokade sedan tidigare (utgår ifrån att vouchers har använts, men blev nu osäker). Då är det bara till att bida sin tid och vänta ut
SAS har stängt ner möjligheten att söka star alliance, bar ser du dessa flyg?
Om det är vanliga sad flyg behöver du ingen förlängning på voucher nu då du kan boka dessa redan. Om planet går eller inte låter jag vara osagt, beror på när och vilken destination. Nästa år med sas har självklart större chans att avgå än något nu i höst.

Reseberättelser på forumet, vad har det att göra med vouchers giltighet? Det är väl typ bara en resa till Norge som rapporterats om nu under Corona, allt annat var väl gamla bokningar eller resor utföra för länge sedan?

Som med förlängning av status, är nog bara vänta tills sas kommer med info. Och det lär postas på forumet inom några minuter efter det annonseras.
 

JohanGE

Medlem
SAS har stängt ner möjligheten att söka star alliance, bar ser du dessa flyg?
Om det är vanliga sad flyg behöver du ingen förlängning på voucher nu då du kan boka dessa redan. Om planet går eller inte låter jag vara osagt, beror på när och vilken destination. Nästa år med sas har självklart större chans att avgå än något nu i höst.

Reseberättelser på forumet, vad har det att göra med vouchers giltighet? Det är väl typ bara en resa till Norge som rapporterats om nu under Corona, allt annat var väl gamla bokningar eller resor utföra för länge sedan?

Som med förlängning av status, är nog bara vänta tills sas kommer med info. Och det lär postas på forumet inom några minuter efter det annonseras.
De flyger jag skriver om hittar jag på diverse sidor, t.ex. Awardfares. Alltså inte SAS sökmotor som jag jag vet är nedstängd.

Och nej, de få reseberättelser jag läst har enbart fått mig att bli osäker på om det faktiskt finns sätt att använda sin voucher på (med Star Alliance) i dagsläget, då jag utgått ifrån att en sådan använts. Men du har så klart rätt i vad du skriver. Ville bara att någon typ av bekräftelse att jag inte missar något :)
 

Canadien

Medlem
De flyger jag skriver om hittar jag på diverse sidor, t.ex. Awardfares. Alltså inte SAS sökmotor som jag jag vet är nedstängd.

Och nej, de få reseberättelser jag läst har enbart fått mig att bli osäker på om det faktiskt finns sätt att använda sin voucher på (med Star Alliance) i dagsläget, då jag utgått ifrån att en sådan använts. Men du har så klart rätt i vad du skriver. Ville bara att någon typ av bekräftelse att jag inte missar något :)

Awardfares är bara en metatjänst, den söker på United, SAS, Air Canada m f l. Så om du har Unitedpoäng kanske du kan boka något. Eurobonus är nedstängt får nya bokningar på Star Alliance.
 

Maja

Medlem
Aldrig haft så många vouchers och så många poäng och ingen möjlighet att boka. Men vi sitter alla i samma båt och det är bara att gilla läget. Räknar bort 2020 som ett reseår och håller tummarna att alla vouchers förlängs, samt att min First First i december kan bli av till Tokyo och Singapore. Avgiften för Awardfares och liknande är inte mycket valuta man för just nu får, men det kommer förhoppningsvis ljusare tider igen!
 

Buffon

Medlem
Någon som har erfarenhet av att hitta business biljetter från USA (gärna New York) till Asien (Bangkok / Singapore) ?
Har en tanke att köpa biljett till New York ett par dagar innan samt avsluta ett par dagar där. Om någon har erfarenhet, vilka bolag och rutter bör man sikta in sig på?
 

Canadien

Medlem
Någon som har erfarenhet av att hitta business biljetter från USA (gärna New York) till Asien (Bangkok / Singapore) ?
Har en tanke att köpa biljett till New York ett par dagar innan samt avsluta ett par dagar där. Om någon har erfarenhet, vilka bolag och rutter bör man sikta in sig på?
Det enda som går att boka nu för eurobonuspoäng är New York-Skandinavien // -Köpenhamn-Tokyo/Peking/Shanghai med SAS som två enkelbiljetter för 60k EB-poäng styck, totalt 120k.
 

Canadien

Medlem
Precis, men hur såg det ut innan viruset. Vilka rutter och flygbolag kunde man få tag i platser hos?
I princip alla Star Alliancebolag, med varierande framförhållning. Ibland behövde man boka 360 dagar innan, för andra rutter 180 eller 90 dagar innan, eller sista minuten.
 

Canadien

Medlem
Men vad som gick att boka då är nödvändigtvis inte samma som kommer gå när (och om) Eurobonus öppnar bokning för detta igen. Priserna behöver inte vara samma heller. United har t ex höjt poängpriset ca 10% redan, många andra förändringar kan komma innan vi kan börja boka igen. Så det är lite hypotetiskt att fråga / ge tips just nu. Framåt hösten kanske vi vet mer om hur bonusvärlden kommer att se ut.
 
Toppen