Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

Nu ser det väl ut som att det är bland annat RyanAir som klarar sig bäst under krisen, så där får du nog fortsätta drömma.

Personligen tar jag masker på planet framför att sitta på backen. Jag har en Star Alliance award i Oktober som jag hoppas kan bli genomförd, men det utgår från att både LOT och Swiss överlever tills dess.
Tyvärr har du helt rätt där. Men vi får väl se hur länge deras affärsmodell håller postcorona.
 

toer00

Medlem
Tyvärr har du helt rätt där. Men vi får väl se hur länge deras affärsmodell håller postcorona.

Beror väl på hur länge LH vill/orkar/ha råd att hålla sina dotterbolag under armarna..Tror att risken för en åternationalisering tyvärr är ganska stor där...
Schweiz vill knappast låta 2 st bolag gå i KK, först gamla hederliga Swissair och därefter SWISS och Polska staten lär nog inte släppa LOT heller...?
 

Ping

Medlem
Hoppas på bättre flyg efter Corona. Norwegian, EasyJet, Ryanair etc. får gärna försvinna för min del.

Jag undrar vilken hemsk upplevelse du fått uppleva som gör att du önskar att dessa bolag försvinner?

Som i slutändan drabbar väldigt många: Anställda, underleverantörer, staten, konsumenterna. Du som konsument har redan i dagsläget valet att inte flyga med dessa bolag.
 
Jag undrar vilken hemsk upplevelse du fått uppleva som gör att du önskar att dessa bolag försvinner?

Som i slutändan drabbar väldigt många: Anställda, underleverantörer, staten, konsumenterna. Du som konsument har redan i dagsläget valet att inte flyga med dessa bolag.
Haha, jag skrev ju för min del. jag hoppas på bättre flyg efter Corona. Och när det kommer till lågprisbolagen så klarar jag mig utan dem så ser inte att de behöver räddas kvar. Det är min högst personliga åsikt och om de finns kvar så påverkar det mig inte mer än att marknadsandelar för SAS, Lufthansa etc är mindre. Jag tror att det hade varit bra med färre bolag när efterfrågan minskar och då ser jag de bolag jag värnar om som mer viktiga att rädda kvar..
 

chazzie

Medlem
I dagens SvD beskriver man hur det kommer bli att resa med flyg i framtiden
Källa SvD

Jag tror att det mesta blir som förut, människan glömmer snabbt, det kommer bli väldigt oekonomiskt om alla skall ha en egen 3x3m "zon" utan folk runt sig var de än går i samhället, men initialt kommer vi nog se mycket munskydd, besprutningar/desinficering mm. inte bara i flygbranschen...
 
Jag tror att det mesta blir som förut, människan glömmer snabbt, det kommer bli väldigt oekonomiskt om alla skall ha en egen 3x3m "zon" utan folk runt sig var de än går i samhället, men initialt kommer vi nog se mycket munskydd, besprutningar/desinficering mm. inte bara i flygbranschen...
Framför allt när ett vaccine finns på plats. Att flyga med munskydd och all förtäring inplastad.. Det vill nog inte många göra under lång tid.
 
Toppen