Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

mackan33

Medlem
Idag blev det denna

DEF7BE8B-9E04-4AA4-BFA5-A5D57843D2B0.jpeg
 
Nice! Börjar själv digga småburkarna allt mer även för hemmabruk.

GT till havregrynsgröten? Eller har du lyckats hitta något bra flight österut? ;)
Tonic och ölkorv, och sedan sitta och kolla olika poängsaldon. :)

Angående småburkarna, 9,90kr tar COOP. Dom är stapelbara och ger en känsla av att man är uppe i luften. Perfekt för dom som har en trolly hemma...
Jag provade att blanda den med Fentimans Sparkling Elderflower och sedan ett fruset bär i, festligt i brist på annat :D
 

FF#1

Medlem
DSC_0242.jpg


I kväll vart det en av mina favoriter, Hernö och Feever tree Mediterranean, med en kvist färsk rosmarin, gott och enkelt.

Kniven finns i bild på av anledningen: Känner en enorm saknad av att inte kunna vara i stugan i vårt östra grannland, gränsen är stängd, vi får se när vi kan ta oss dit....

Kniven är förövrigt en replika på en finsk "Puukkopistin" som fick äran att skära lite rosmarin i kväll.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Efter en barnfri lunchdate med min sambo på Prinsen i Stockholm körde jag en höger-vänster fint (skickade sambon till NK) medan jag besökte Stockholms bästa Systembolag: numera PK-Huset f.d Regeringsgatan. Tidigare besök har det funnits lite spännande urval av gin men tyskt blev det ur standardsortimentet. Eftersom jag har bott och jobbat väldigt nära Schwarzwald under flera år känns det naturligt att testa denna. Resor är lika med noll så det för bli Systemet som levererar godis för tillfället. Rosmarin och en twist av citron med Mediterranean:

64c73408bb4b99fcad4a5818f3f4e8e7.jpg


Skön eftermiddag på balkongen i Gröndal så man kan njuta:

08a8ea0e6442557497ecdc12c1007173.jpg
 
Toppen