Senaste nytt

UD avråder från resor till alla länder. Hur får jag tillbaka pengar?

toer00

Medlem
Jag är trött på vänta på LH och RENFE (spanska SJ), har skickat in bägge som kortreklamation till SEB kort (SAS Eurobonus Premium MC).
Blir spännande och se...o_O
 

igelkotten

Medlem
Aegean airlines.
Enkel ARN-ATH som blev inställd och jag är inte intresserad av voucher.
Ringde (ett måste om man vill ha cash) och sa att jag ville ha ”full refund”. ”NO” sa kvinnan och erbjöd inte ens återbetalning enligt fare rules (-€60).
Nu blir det reklamation via Amex.

Haha, svaret fick mig att skratta. Aegean har uteslutande barska kvinnor pa sin kundtjanst, som aven nar de ar hjalpsamma later valdigt otrevliga (fran mitt perspektiv).
 

Valley

Medlem
Nu ringde Amex upp mig för att berätta att jag inte hade reklamerat några extra kostnader i samband med min "avbrutna" resa.
Samma sak har tagits upp med AXA och med Liberty. Nämligen att jag inte haft några extra kostnader.
Så fick jag dra hela storyn ännu en gång (5:e gången nu Axa x 2. Liberty x 1 och nu till Amex för andra gången faktiskt)

Får vi se hur det slutar. Man skulle försöka få klart ärendet lite snabbt. Men om jag skulle få någon upprättelse kunde man inte säga.
 

Doctor-X

Medlem
Några frågor/funderingar:
Eftersom jag reklamerat mitt köp hos TAP via AmEx och nu blivit krediterad summan ligger ju detta nu som en "återbetalning", men utan att att några Eurobonuspoäng är dragna som det brukar bli vid återköp vid returer av produkter. Ni som har erfarenhet av denna typ av ärenden hos AmEx, när ärendet är officiellt avslutat blir det då minus på Eurobonuspoäng också? (Trodde detta skulle hända redan vid krediteringen). Resan var bokad med AmEx Elite.
Just nu är 3 av 5 segment i bokningen hos TAP inställda och min tro är att det bara är en tidsfråga innan allt är inställt, vad händer med bokningen om jag bara låter den ligga? Blir den per automatik avbokad?
 

Nightfly

Medlem
Ja, ringde dem. En av gångerna jag ringde var det omöjligt att komma fram på svenska numret så då provade jag det danska och finska. Du kommer till samma callcenter i Turkiet oavsett vilket du du ringer.

Jag pratade med dem idag och det var inga konstigheter. De skulle betala tillbaka pengarna inom två bankdagar, så jag hoppas att det funkar.
 
Pratade med SAS i Sveg igår (kundtjänst) och de meddelade mig att de just nu är inne på återbetalning för bokningar som avbokats kring 8 mars. Han jag prata med sa också att det ungefär tar 2 veckor att gå genom 1 veckas av avbokningar. Räkna dock med att det kan bli mer tidskrävande för bokningar som avbokats 15 mars och framåt....
 
Pratade med SAS i Sveg igår (kundtjänst) och de meddelade mig att de just nu är inne på återbetalning för bokningar som avbokats kring 8 mars. Han jag prata med sa också att det ungefär tar 2 veckor att gå genom 1 veckas av avbokningar. Räkna dock med att det kan bli mer tidskrävande för bokningar som avbokats 15 mars och framåt....
Och jag pratade med kundtjänst idag. Hon hävdade bestämt att de tar alla i tur och ordning, vilket är intressant då de uppenbarligen inte gör det. Sen är det ju intressant att de för två veckor sedan sa att de var ungefär 4 veckors kötid, vilket då var runt den 15-20 mars. Och nu så säger de den 8 mars.

Jag tror det enda vi kan veta säkert är att de inte vet / ljuger om det mesta just nu när det gäller återbetalningar.
 

Homer

Medlem
Pratade med SAS i Sveg igår (kundtjänst) och de meddelade mig att de just nu är inne på återbetalning för bokningar som avbokats kring 8 mars. Han jag prata med sa också att det ungefär tar 2 veckor att gå genom 1 veckas av avbokningar. Räkna dock med att det kan bli mer tidskrävande för bokningar som avbokats 15 mars och framåt....


För 4 veckor sedan fick jag höra att de hunnit fram till 10:e mars.
Kompisen som avbokade en minusbiljett förra fredagen fick tillbaka pengarna idag.
 
Toppen