Senaste nytt

Lufthansa inför obligatoriskt munskydd

agehall

Medlem
Jag undrar hur strikta de är, om det måste vara munskydd eller ifall de här varianterna duger (bildserie, totalt ett 20-tal bilder; ingen inloggning krävs): Erin Meilhon - Erin Meilhon added 23 new photos to the... | Facebook
Min uppfattning är att hela grejen är att minska spridningen av viruspartiklarna genom att "stoppa upp dem lite" när de kommer ut ur mun/näsa. Då funkar nog det mesta. Finns lite videos på youtube som visar hur partiklar sprids när man nyser om man har ett munskydd på eller inte och det är rätt stor skillnad...
 
Min uppfattning är att hela grejen är att minska spridningen av viruspartiklarna genom att "stoppa upp dem lite" när de kommer ut ur mun/näsa. Då funkar nog det mesta. Finns lite videos på youtube som visar hur partiklar sprids när man nyser om man har ett munskydd på eller inte och det är rätt stor skillnad...
Perfekt, då kan jag fortsätta använda min hästmask ( https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=cb0483d0fcfcc6a30441fbb05b9ca835&oe=5ED1CBF2 )
 

M.K

Medlem
Jag har flugit med N99 fyra gånger nu den senaste tiden och det blir en vanesak. Jobbiga märken och ränder efter lång bärtid men de försvinner snabbt. Ingen servering även i plus, stängd toalett och seatblock för alla hjälper också till att öka den upplevda säkerheten. Jag saknar dock mina klassiska val.

Många som har det nu av oss som fortsatt flyger och jag ser det som en osjälvisk handling. Utan att argumentera för eller mot maskens effektivitet ger det i alla fall lite extra trygghet för framförallt CC och troligen det största skälet till att LH inför detta.
 
Last edited:

Morgan

Medlem
För den som ska ut och resa och behöver få tag i munskydd/andningsmask och inte är så intresserad av att kvilta egna kan jag rekommendera Meds.se som har i lager. Väldigt dyrt jämfört med "pre Corona" men eftersom det är ett apotek så förutsätter jag att det åtminstone är CE-märkta eller motsvarande.
 

Hachans

Medlem
För den som ska ut och resa och behöver få tag i munskydd/andningsmask och inte är så intresserad av att kvilta egna kan jag rekommendera Meds.se som har i lager. Väldigt dyrt jämfört med "pre Corona" men eftersom det är ett apotek så förutsätter jag att det åtminstone är CE-märkta eller motsvarande.
Jag vägrar av princip betala ockerpriser för något.

Det finns gott om bomullsmasker på amazon i Tyskland eller hemmagjorda på Etsy om man nu som du säger inte vill sy sin egen vilket jag gärna gjort om jag haft symaskin. Det behöver inte vara något avancerat eftersom det handlar om att du ska behålla din egna saliv. Någon jämförde det med att kissa på sig med och utan byxor.

När man köper så se till att de är kokbara!
 
Toppen