Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

TomJ

Medlem
Är det först nu som de har börjat skicka ut mail om detta eller är det fler som fått sådan bekräftelse?

Jag har hittills suttit still i båten och tänkt att det visar sig om jag får förlängning.

Anledningen till att jag frågar är att jag inte har fått något sådant mail (förväntade mig inget) men har perioden 1/3-20 -- 28/2-21 och "borde" därmed ingå i detta. Tveksamheten kommer ifrån att jag köpte de sista få poängen som krävdes för att behålla guld vilket skulle kunna tolkas att jag inte fått min status på "egna meriter".

Jag överlever om jag inte ingår, det är ovetskapen som är besvärande...

Hittills har köpta poäng räknats som egna meriter. Åtminstone när det gäller Lifetime Gold och dylikt.
 

AndersSt

Medlem
Lite surt att jag precis köpt 900 baspoäng för 9000 extrapoäng för att säkra mitt guld...
Men ändå en fin gest från SAS förstås.
 

lars.dec8

Medlem
För mig hade 10% reducering av kvalificeringsgränsen varit betydligt bättre.
Har ett guldkort sedan tidigare och 82000 poäng. Brytdatum idag. Med planerade men ej bokade resor i mars-april hade jag haft 88500 poäng. Då skulle jag köpt de sista 1500 poängen. Men nu handlar det om 8000 poäng som måste köpas och jag kan inte bestämma om det är värt 80 000 extrapoäng.
Slutdatumet för förlängd status kan ju flyttas fram senare i år så att min period kommer med och då är det bra att vara diamond redan.
Vilka lyxproblem att ägna sig åt en valborgsmässoafton 2020.
 

bachelor

Medlem
För mig hade 10% reducering av kvalificeringsgränsen varit betydligt bättre.
Har ett guldkort sedan tidigare och 82000 poäng. Brytdatum idag. Med planerade men ej bokade resor i mars-april hade jag haft 88500 poäng. Då skulle jag köpt de sista 1500 poängen. Men nu handlar det om 8000 poäng som måste köpas och jag kan inte bestämma om det är värt 80 000 extrapoäng.
Slutdatumet för förlängd status kan ju flyttas fram senare i år så att min period kommer med och då är det bra att vara diamond redan.
Vilka lyxproblem att ägna sig åt en valborgsmässoafton 2020.
Jag skulle inte jaga diamond i ditt läge. Slopad gåva, kanske fler försämringar att vänta, säkerligen ett halvår eller mer där du knappt kommer kunna utnyttja förmånerna mm mm.
 

Gus

Medlem
Nu har jag fått två år som EBG gratis. Jag har egentligen aldrig tänkt tanken att bli EBG eftersom jag i princip enbart flyger business award.

Förra våren skulle jag flyga till Chicago med SAS. Men då kom strejken och vi blev ombokade till United och LOT i hög bokningsklass vilket gav mig EBG. Och nu får jag ytterligare ett år på köpet. Nu ska jag kanske satsa på lifetime gold, bara 8 år kvar att kämpa!
 

mha321

Medlem
Nu har jag fått två år som EBG gratis. Jag har egentligen aldrig tänkt tanken att bli EBG eftersom jag i princip enbart flyger business award.

Förra våren skulle jag flyga till Chicago med SAS. Men då kom strejken och vi blev ombokade till United och LOT i hög bokningsklass vilket gav mig EBG. Och nu får jag ytterligare ett år på köpet. Nu ska jag kanske satsa på lifetime gold, bara 8 år kvar att kämpa!
Vänligen använd metoder andra än strejk och pandemi för de nästkommande 8!! :)
 

travellerrr

Medlem
Är det någon som har annan period än den som går ut idag 30/4 som också fått mailet?
Ja, har brytpunkt 30/11 och fick mailet igår.
Hur var det nu, läggs det automatiskt på ett år till Lifetime gold? Har 8 år nu och tveksamt att jag når upp till Guld till den 30/11 men med denna gest från SAS läggs det alltså till ett år?
 
Toppen