Uppdatering på ärendet:
Skrev till dem på Facebook där de ändå hade en bot som var anpassad för exakt mitt ärende. Fick svaret "tack, vi kopplar dig till en ledig kundservicemedarbetare". Sen har ingen svarat och det var ju en vecka sedan jag skickade det.
Fick dock mail från dem igår:
Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)
Dear Customer,
You have recently received an email with a voucher code to the value of your original booking.
Please note that this voucher is valid for 12 Months and can be used for your future travel plans, please note that if you do not use the voucher the voucher before the expiry date you will receive a full cash refund, in the event you use the voucher in part you will also receive the option of a voucher for the balance or a cash refund after the expire date.
Please click on the link below to accept the voucher: [Länk]
Jag antar att jag inte ska klicka på länken för då tolkar jag det som att man har godkänt att man fått en voucher istället för en återbetalning. Men varför någon skulle ha en anledning att trycka på länken förstår jag inte. Det enda skillnaden blir ju att den som trycker på länken inte får en återbetalning dagen den går ut?
Hur som helst verkar jag ha lånat ut 6000kr i ett år till Ryanair utan ränta. Ganska dålig deal måste jag ändå medge.