Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

agehall

Medlem
Läste brevet från Resurs nu. I brevet står även att så länge man gör ett köp i månaden så förlängs poängen. Har det alltid varit så? Tidigare har jag uppfattat att om man har Prime World så gäller poängen för evigt så länge man har kortet.
Det har alltid varit så.

Dock undrar jag vad som händer ifall man råkar ha en månads uppehåll - förfaller verkligen poängen direkt då (om de är tillräckligt gamla vill säga)? Har vi någon som vet med sig att de missat att använda kortet någon månad och haft poäng som varit så gamla att de skulle gå ut som kan berätta hur det gick?
 

Tonton

Medlem
Det har alltid varit så.

Dock undrar jag vad som händer ifall man råkar ha en månads uppehåll - förfaller verkligen poängen direkt då (om de är tillräckligt gamla vill säga)? Har vi någon som vet med sig att de missat att använda kortet någon månad och haft poäng som varit så gamla att de skulle gå ut som kan berätta hur det gick?

Jag anar att du inte vill agera testperson? :D
 

agehall

Medlem
Jag anar att du inte vill agera testperson? :D
Jag är ganska säker på att mitt kort inte använts varje månad men jag har inte hållit koll exakt. Jag är faktiskt inte heller 100% säker på om mina miles borde ha gått ut eller inte så därför har jag inga erfarenheter som jag litar på här.

Min gut feeling är att det görs en check varje år eller något sådant och inte varje månad, men jag gissar rätt friskt nu och min egna ambition är att nyttja kortet varje månad för att slippa ta risker.
 

Jean-Pierre

Medlem
Tror man har ett kvartal på sig efter mileage expiry triggas, alltså då skyddet från kreditkortet försvinner. Inte helt säker men jag kollade upp det i T&C för ett par år sedan.
 

Robert flysas

Moderator
En sak är säkert - jag kommer maxa min kredit närmsta två månaderna på detta kortet för att få ut maximalt av 25p/100kr. Passa på medans det fortfarande är en guldgruva.

Även om jag ställer om mot Amex MR mycket just nu - så tror jag stenhårt på att både Eurobonus och M&M, vilka är mina primära poängkällor utöver Amex MR, kommer att finnas kvar och ha mycket värde när denna krisen är över.

Efter regn kommer solsken så att säga!
Samma här! Mycket man kan köpa och även hos lokala handlare. Jag Gör det med SAS korten också. Det behövs i dessa tider.
 

agehall

Medlem
Lägg in någon "prenumeration" typ Netflix/AppStore/Google eller liknande som drar en struntsumma varje månad så behöver du inte bry dig sen är mitt tips.
Jag har haft det tidigare men av olika anledningar trillade den bort och blev PayPal istället. Ska väl ta och hitta någon som jag kan lägga upp på kortet.
 

Robert flysas

Moderator
Lite nyheter i appen som är riktigt bra.

BFB3A24A-F666-4AD5-BBAD-F7AFE2522CF4.png

ACBB3059-C667-4ED2-90C5-315F43AF33A4.png
 

Attachments

  • FC9A59C2-6CEB-4D96-B191-7A8DF7971953.png
    FC9A59C2-6CEB-4D96-B191-7A8DF7971953.png
    86 KB · Visningar: 446
Toppen