Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

joa

Medlem
Kanske redan svarad på eller i FAQ, men jag har kollat och hittar inte.
Min qualifying period går ut October 2020 och innehar nu guld till Jan 2021.
Det kommer ju att bli förlängt till Jan 2022. Frågan är om min nya kvalificeringsperiod fortfarande kommer att ha end-date Oct 2021 eller skjuts det också fram?
 

Samosaguas

Medlem
Nu dök informationen upp på mejl för mig.
7E7A7272-407B-48B3-8E2F-4BAF45E252F5.png
 

ante_77

Medlem
Ja, så kan man ju raljera. Eller så har personen, trots klart mindre möjligheter och resurser än du, lyckats ta sig väldigt nära på 9-10 månader och sen förstörs allt de sista 2-3 månaderna.
Ja, livet är orättvist. Tur att det inte finns värre saker att gräma sig över.
Mest synd om folk som inte har råd att flyga mer än 1 gång varannat år....och dessutom med något LC bolag.
 

IT-snubben

Medlem
Nu dök informationen upp på mejl för mig.
Visa bifogad bild 108742

Är det först nu som de har börjat skicka ut mail om detta eller är det fler som fått sådan bekräftelse?

Jag har hittills suttit still i båten och tänkt att det visar sig om jag får förlängning.

Anledningen till att jag frågar är att jag inte har fått något sådant mail (förväntade mig inget) men har perioden 1/3-20 -- 28/2-21 och "borde" därmed ingå i detta. Tveksamheten kommer ifrån att jag köpte de sista få poängen som krävdes för att behålla guld vilket skulle kunna tolkas att jag inte fått min status på "egna meriter".

Jag överlever om jag inte ingår, det är ovetskapen som är besvärande...
 

danielhog

Medlem
Är det först nu som de har börjat skicka ut mail om detta eller är det fler som fått sådan bekräftelse?

Jag har hittills suttit still i båten och tänkt att det visar sig om jag får förlängning.

Anledningen till att jag frågar är att jag inte har fått något sådant mail (förväntade mig inget) men har perioden 1/3-20 -- 28/2-21 och "borde" därmed ingå i detta. Tveksamheten kommer ifrån att jag köpte de sista få poängen som krävdes för att behålla guld vilket skulle kunna tolkas att jag inte fått min status på "egna meriter".

Jag överlever om jag inte ingår, det är ovetskapen som är besvärande...
Det brukar ta ett par dagar tills alla fått mail, jag ligger typ i sista batchen och brukar få mail 2-3 dagar efter det postas här.
 
Toppen