Senaste nytt

Söker inspiration till bonusresa för 4 vintern 2021

ptotheg

Medlem
Hej,

Har 100k poäng i en bonusresa i Augusti till New York med min sambo slutet på Augusti. Lite orolig att denna blir inställd pga. covid. Om så händer vill jag istället boka något för hela familjen vintern 2021. Gärna utresa januari.

Har kollat runt lite och t.ex TAP till Miami känns rätt lätt att hitta i Business men övrigt känner jag mig osäker. Tipsa om ett resmål som innebär sol, bad och funkar med barn i (helst Business).

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm men OK att mellanlanda i Europa för att ta sig ut.
  2. Var är din destination? Öppen för förslag!
  3. När vill/behöver du resa ut? Flexibel. När som helst under januari-mars 2021
  4. När vill/behöver du komma hem? Flexibel.
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 2,5 och 7
  7. I vilken kabinklass? I Business class men Premium Economy kan vara OK
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 269.000 EB poäng totalt. + 2st Amex 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg eller så liten väntan som möjligt mellan flighter (pga barnen)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Vad tänker ni spontant? Gör gärna grovjobbet själv men vill ha lite inspo. Om ni skulle leta något utifrån detta vad skulle ni boka för familjesemester?
 
SAS har idagsläget stängt Star alliance bokning för EB poäng. Så du kan tyvärr i nuvarande läge enbart boka med SAS.
 

Tonton

Medlem
Vill bara flika in - Premium Economy går inte att boka med Star Alliance på poäng.

Det är antingen First, Business eller Ekonomi som gäller. Vill ni boka Premium Economy så är det en renodlad SAS-award som gäller.
 

Canadien

Medlem
LH/LX brukar släppa på lite awards 4-6 mån innan avresa till t ex Miami. Så håll koll framåt Aug/Sept om nu SAS öppnat upp bokning av Star Alliance awards då. Era poäng räcker bara till Nordamerika-zonen, förutom rena SAS-destinationer. Så jag hade valt Miami, säkert kort för åtminstone någotsånär varmt i Jan/Feb och direktflyg från Europeiska hubbar.
 

Bankiren

Medlem
Jag skulle vilja slå ett slag för Swiss business. Min erfarenhet är att det är ganska enkelt att hitta fler än två businessbiljetter Zürich till Miami, jag har i alla fall vid två tillfällen lyckats hitta 4 biljetter, vilket jag tycker är väldigt besvärligt med exempelvis SAS.

Du kanske kan kombinera Miami-resan med en kryssning? :D
 

ptotheg

Medlem
Ja Swiss har jag faktiskt också förut hittat tillgänglighet om 4 samtidigt vid något tillfälle. Miami känns som ett alternativ som vore relativt enkelt att styra ihop då!
 

JohanGE

Medlem
Flikar in med en fråga i ämnet; det går alltså inte att boka Star Alliance resa med EB-poäng via SAS hemsida, men går det fortfarande att ringa in till kundtjänst i Tallinn? Eller är alla möjligheter till bokning av EB-poäng (utöver SAS flygningar) 'on hold'?
 

ptotheg

Medlem
Flikar in med en fråga i ämnet; det går alltså inte att boka Star Alliance resa med EB-poäng via SAS hemsida, men går det fortfarande att ringa in till kundtjänst i Tallinn? Eller är alla möjligheter till bokning av EB-poäng (utöver SAS flygningar) 'on hold'?

On hold!
 

Canadien

Medlem
Flikar in med en fråga i ämnet; det går alltså inte att boka Star Alliance resa med EB-poäng via SAS hemsida, men går det fortfarande att ringa in till kundtjänst i Tallinn? Eller är alla möjligheter till bokning av EB-poäng (utöver SAS flygningar) 'on hold'?

Allt är stoppat tills vidare, endast ombokningar av inställda, redan bokade resor. Rena SAS-awards går fortfarande att boka som vanligt.
 
Toppen