Senaste nytt

Jorden Runt med Johnny - Typ nästan live ungefär

Ricci

Medlem
Går fortfarande att flyga :)
upload_2020-4-26_19-41-28.png
 

JohnnyWilde

Medlem
Det är lite lurigt det här med långflygningar som påbörjas runt lunch och landar i gryningen trots att min kropps klocka hävdar att det är midnatt. Blir lätt lite galet då.
Antingen är jag övertrött eller full. Ibland båda två men aldrig att jag kan se till att anpassa dygnsrytmen under flighten.

Så jag kör på med krökandet och hoppas på en siesta mitt i allt.
Funkar ibland.
Jag hade som vanligt passat på att göra ett enormt gott första intryck på crew och upplyst dem om att jag knappast skulle sova något så frukost var aldrig aktuellt.

Under "natten" kom det förbi en steward som definitivt inte var Japan utan faktiskt latino (kommer inte ihåg exakt varifrån men vi pratade iaf spanska, jag behärskar fyllespanska väldigt bra) och jobbade på ANA sen flera år tillbaka. Han hade med sig en goodiebag från besättningen med en hälsning till mitt kommande barn jag råkat nämna tidigare.

Petade i mig ett par öl och en skål ramen till frukost .
d309cc354a3224ecc8d338ac94b39a36.jpg


8ea13610a198b46c802c9e53aec13e93.jpg


När solen värmer Tokyo natten.

4a68e3fdf98bafabcba396a5d5d52c1f.jpg

876364e5ddb3f7a0281f8dce890ae94e.jpg


Jag hade givetvis gjort upp alternativa planer för hur jag skulle bete mig vid landning beroende på mitt tillstånd.
1. Full - åka med bussen till Narita, checks in för nästa flygresa och sova i loungen.
2. Halvpackad - åka till Narita, checka in och besöka Narita stad.
3. Fräsch - ta en sväng på stan och käka lunch innan vidare transport till Narita. Eventuellt sova ett par timmar på ett Love hotel.

Japp ni gissade rätt, inget av ovanstående!
 
Toppen