Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Massepasse

Ny medlem
Sitter med samma period och är nästan Diamond, jag var på väg att köpa baspoäng för att komma upp i Diamond men om nu perioden förlängs så kan man tolka det som att jag har mycket längre tid på mig att skrapa ihop mina resterande 8000p eller som att min nuvarande EBD förlängs till det nya datumet och jag nollställs som vanligt.
Finns det någon vits med att köpa resterande baspoäng nu när förlängning sker.

@jumbooze: har du beslutat om du köper kvarvarande baspoäng innan 30 april? Jag är i exakt samma sits med nuvarande EBD och 85000 poäng i denna period.

Efter att ha läst igenom hela tråden verkar det inte vara någon idé att köpa kvarvarande 5000 baspoäng? Bara gilla läget att det blir tufft att dra ihop till ett EBD på nästa period, så det blir nog att trilla ner på EBG vid periodslutet 30 april 2021.
 

lars.dec8

Medlem
Om Jumbooze redan är Diamond så behövs inte de resterande 8000 poängen för att återkvala. Han får behålla Diamond ändå.
Om jag är Guld och behöver 8000 poäng ytterligare för att bli Diamond måste jag däremot köpa dessa poäng. Så läser jag SAS beskrivning.
 

jumbooze

Medlem
@jumbooze: har du beslutat om du köper kvarvarande baspoäng innan 30 april? Jag är i exakt samma sits med nuvarande EBD och 85000 poäng i denna period.

Efter att ha läst igenom hela tråden verkar det inte vara någon idé att köpa kvarvarande 5000 baspoäng? Bara gilla läget att det blir tufft att dra ihop till ett EBD på nästa period, så det blir nog att trilla ner på EBG vid periodslutet 30 april 2021.
Har bestämt mig för att inte köpa dem just nu och hoppas att min nuvarande status (EBD) förlängs.
 
Jag är EBS och har kvalificeringsperiod till 0731. 35k eurobonus-poäng hittills denna perioden. Om jag inte når upp till guld, 45k poäng, senast 31/7 vad händer då? Börjar jag om från 0 igen? Eller utsträcks kvalificeringsperioden till 2021-07-31?
 

Skogi

Medlem
Jag är EBS och har kvalificeringsperiod till 0731. 35k eurobonus-poäng hittills denna perioden. Om jag inte når upp till guld, 45k poäng, senast 31/7 vad händer då? Börjar jag om från 0 igen? Eller utsträcks kvalificeringsperioden till 2021-07-31?

Du börjar på noll igen :/. Det som förlängs är statusen, inte kvalificeringsperioden.
 
Vet att vi matas med väldigt mycket information dagligen i rådande läge, men kära vänner, om vi tar ett djupt andetag och faktiskt läser informationen som SAS förmedlat gällande detta, så är det trots allt rätt klart (säga vad man vill om deras kommunikation generellt..:rolleyes:).

Läs citerad post från tidigare i tråden:
Precis. Det är ju glasklart så jag förstår inte varför tråden är så lång.
 

gneken

Medlem
Jag är EBS och har kvalificeringsperiod till 0731 och kommer i Juli att sakna 4500p till att nå EBG. Ponera att jag köper dessa baspoäng. Då borde jag endast ha guld fram tills sista Juli 2021 med en grace period till sista oktober, tänker jag rätt?
 
Toppen