Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Canadien

Medlem
Känns som det helt klart vore enklast om SAS redan nu förlängde statusen samt LTG året för de som kvalar in "enligt så som de tänkt sig".
Det är nog dock bra mycket mer jobb med det. Tror inte andra program gjort så heller. BA t ex ser jag ingenting på mitt kontosaldo att de lättnader de införde finns. Men jag litar på att de vill behålla mig som kund så funkar det till slut inte som de sagt så får man klaga.
 

Arv

Medlem
Det är nog dock bra mycket mer jobb med det. Tror inte andra program gjort så heller. BA t ex ser jag ingenting på mitt kontosaldo att de lättnader de införde finns. Men jag litar på att de vill behålla mig som kund så funkar det till slut inte som de sagt så får man klaga.

Ja, visst blir det lite merarbete nu. Men tänker att det ändå är något de kommer att få göra allt eftersom. På så vis kanske de slipper en massa frågor och spar tid där.
 

Canadien

Medlem
Tänker mest på alla som dykt upp i denna tråd om hur olika tolkningar kan göras.
Jo, men då har man inte läst FAQ tillräckligt noggrant och förstått andemeningen, som de i och för sig kunde varit tydligare med. Det är folk som skulle _tappa_ statusnivå mellan Mars 2020 och Feb 2021 som inkluderas. Inte alla som har ett medlemsår som slutar i det intervallet, för det har ju alla Eurobonusmedlemmar, så då är det ju meningslöst att skriva ut ett intervall. De kunde också skrivit "vid varje månadsslut från 31/3 2020 till 28/2 2021 kommer vi gå igenom de medlemmar som skulle tappa sin nivå och förlänga deras status ett år"
 

Patrik

Medlem
Då väntar man spänt på att första personen får bekräftat att det verkligen stämmer och kan se bevis. Skulle väl tycka att Mastercardet som väl kommer när 31mars plus 3 månader gått borde ha 2 års giltighet nu istället för 1. Men det är nog att förvänta sig för mycket. Hade dock varit trevligt att se guld uppnått på ens eb-sida eller årets stapel i goldforlife

Fick nytt mastercard igår, var Maj 2021 som giltighet på det. Har 28feb som sista dag i perioden. Så antingen har jag fått jackpotten i förlängningen eller svarte petter, med sas 'tydliga' information så förstår jag fortfarande inte... dagens I-världsproblem. ;-)
 

pswe

Medlem
Fick nytt mastercard igår, var Maj 2021 som giltighet på det. Har 28feb som sista dag i perioden. Så antingen har jag fått jackpotten i förlängningen eller svarte petter, med sas 'tydliga' information så förstår jag fortfarande inte... dagens I-världsproblem. ;-)
Att banken skulle hunnit lägga om utgångsdatumen i sina system tror jag är helt orealistiskt. Korten rullas ett år i taget så det ger ingen ledtråd.
Däremot är informationen hos SAS glasklar, du får minst samma status som du har nu fram till maj 2022 även om du inte når upp till kraven.
 
Blir inte klok av detta... Har kval period 1 mars 2019-29 feb 2020. Har inte återkvalat till Diamond utan trillar ner till guld 1 juni efter grace. Blir jag Diamond till 2022 då nästa period slutar 28 feb 2021 eller gäller guld?
 

Syversen

Medlem
Blir inte klok av detta... Har kval period 1 mars 2019-29 feb 2020. Har inte återkvalat till Diamond utan trillar ner till guld 1 juni efter grace. Blir jag Diamond till 2022 då nästa period slutar 28 feb 2021 eller gäller guld?

Har du kvalat in till guld? I såfall borde du få guld under innevarande och nästa period, dvs du har guld till 2022.
 
Toppen