Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Skogi

Medlem
Du kommer väl imorgon på Stockholms-träffen?

Övervägde att ta med morsan upp på workshoppen och sedan lämna henne på hotellet inför "middagen". Tyvärr fick hon för sig att rensa ut källarförrådet istället och behövde därav lite muskler. :cool:

Kanske ger mig ut på en tur imorgon. Det beror på hur långt vi är komma i rensningen.

(tl;dr svårt att säga nej till mamsen)

Visa inte boarding-pass listan för fel person, risken finns att du får stifta bekantskap med skrynklare i vita rockar som kommer för att hämta dig :D
Jag älskar sånt här....

Kan säga att den visas inte för många utanför BC. Hade jag nämnt den för polarna hade de sytt in mig på heltid.

Kul projekt, påminner inte så lite om SAS404 som skrev här för några år sedan. :)

Läste precis ut SAS404s tråd. Detta var före min flygtid. Härligt med vetskapen att hur sjuka grejer man än gör här på BC så finns det alltid någon på forumet som tar snäppet längre. Jag pratar givetvis om @Big Birger och hans rawfood challenge.


När jag får tid skall jag sätta mig ned och begära ersättning så att det står härliga tider. Sedan blir det åka av. Tack alla som följer!!!
 

Big Birger

Medlem
Härligt med vetskapen att hur sjuka grejer man än gör här på BC så finns det alltid någon på forumet som tar snäppet längre. Jag pratar givetvis om @Big Birger och hans rawfood challenge.
He he. Men är det något som jag undviker så är det att kombinera raw food med att flyga. Det vore lite i tuffaste laget även för mig.

Förutom eländig mat i 100 dagar så har det så här lång haft två läskiga bieffekter:
1. Nykter i 100 dagar
2. Inte flugit på 100 dagar

...men nu är jag inne på dag 53, och det är mindre än 7 veckor kvar. Rawfood – 100 dagar – En blogg som beskriver hur det är för en 46-årig köttätande man att plötsligt växla till att äta endast rawfood under 100 dagar. för den som missat.
 

Skogi

Medlem
Bröder och systrar,

Jag har länge dröjt med att uppdatera denna tråd då jag inte visste om resterande turer ens var genomförbara. Det såg länge ut som om projektet skulle dö ut, slutet av februari närmade sig och än så länge saknade jag ett x-antal flygningar. Men det fanns hopp. Det visade sig att jag som tidigare varit helt inställd på att min brytpunkt skedde i februari hade fel. När flickvännen uppdagade att det var april som gällde så höll jag nästan på att sätta morgonkaffet i halsen. Det fanns, om än föga hopp.

Så jag gjorde det enda rätta. För att citera Thomas Jane:
"Don't stop. Don't ever stop, and if you do, Then Don't!"

Jag bokar in en sista segment run, bara för att ångra mig någon timme senare och bestämmer för att avboka. Men innan jag ens hinner ladda sidan så börjar det pipa något så helvetiskt från telefonen.

CANCELATION:
CANCELATION:
CANCELATION:
CANCELATION:

Jag får under loppet av vad som känns som 5 sekunder 15 SMS från SAS. Alla flygningar inställda. SAS slutar trafikera MMX-ARN.

Jaja, det var väl inte mer med det, tänkte jag.

När SAS sedan går ut med att inställda resor räknas mot status avfärdade jag att dem ens skulle till på mitt ärende som total galenskap. Men plötsligt hände det och när segmenten trillade in kändes det som om jag hade vunnit på Eurojackpot. Det finns inga BC-smileygubbar som kan beskriva det lyckoruset, men jag skall försöka att illustrera. :eek::confused::cool:

Jag vet att detta inte är det slut många väntade sig, inklusive mig själv. Men 45/45 flighter är avklarade! Fader vår som är i himmelen. Helgat varde ditt namn. Vilken resa.

Detta var bland det sjukaste jag har gjort och jag vill bara tacka alla er som varit med i tråden sedan start och alla er som stöttat, hejat på, och kommit med förslag - ett stort tack! Utan er hade jag förmodligen lagt av redan vid första dagen. Att det sedan visar sig dagen efter jag kvalificerat att alla får förlängt år, och att SAS i princip i ett svep onödiggjorde hela projektet nämner jag inte för någon utanför min absolut närmsta vänskapskrets. :rolleyes:
 
Toppen