Senaste nytt

SAS Webshopping

Apoteket har kampanj med 50p/100kr nu igen, det var ett tag sedan.

SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

14d755ef2acf017bbc90f2a026766936.jpg
 

John Milner

Medlem
Loggade in på Apoteket för att beställa hem ett recept till vår hund, produkten fanns i sortimentet men är inte tillgänglig... fick bli Kronans Apotek i stället, ger 20 poäng i alla fall, allt kan ju inte funka alltid...
 

Tonton

Medlem
har mailat supporten, men man tycker något så simpelt borde vara lätt att kludda ner på hemsidan.

En snäll påminnelse - Du går emot alla oskrivna regler när du gör så.

Du vill maximera ett erbjudande där du får maximalt poäng för minimal kostnad, vilket i sig blir än sämre deal för företaget i fråga.

Det finns en regel, med betoning på En regel, som man aldrig får bryta. Kontakta aldrig företaget för att ställa frågor kring dealen - speciellt inte "hur lite behöver jag spendera" (vilket jag tolkar är vad du har frågat). Jag kan nästan garantera dig att Casper och gänget på Loyalty Key nu kommer att uppdatera denna deal till något i stil med "poäng max en gång per konto".

Ställ gärna frågor här (Vilket de tyvärr också läser ibland), men kontakta aldrig företaget direkt med sådana frågor.
 
Last edited:
En snäll påminnelse - Du går emot alla oskrivna regler när du gör så.

Du vill maximera ett erbjudande där du får maximalt poäng för minimal kostnad, vilket i sig blir än sämre deal för företaget i fråga.

Det finns en regel, med betoning på En regel, som man aldrig får bryta. Kontakta aldrig företaget för att ställa frågor kring dealen - speciellt inte "hur lite behöver jag spendera" (vilket jag tolkar är vad du har frågat). Jag kan nästan garantera dig att Casper och gänget på Loyalty Key nu kommer att uppdatera denna deal till något i stil med "poäng max en gång per konto".

Ställ gärna frågor här (Vilket de tyvärr också läser ibland), men kontakta aldrig företaget direkt med sådana frågor.

Ber om ursäkt, bra att du säger till så jag vet vad som är kutym. Om man hittar ett erbjudande likt "reflexväst" är det ok att dela det i tråden ?! Eller riskerar man att det plockas bort av " Casper och gänget" ?!
 

DrGold

Medlem
Om det står 200p/100kr så räknas poängen upp med 200p för varje 100kr du spenderar (exkl moms och frakt)

Med risk för att ägna mig åt hårklyverier så borde det vara så, men det stämmer inte riktigt. Om det var som du skriver skulle ett köp på 90 kronor ge 0 poäng, medan ett köp på såväl 110 som 183 kronor båda skulle ge 200 poäng. Men enligt min erfarenhet beräknas poängen krona för krona, dvs under ovanstående villkor ger köp för
90 kronor -> 180 poäng,
110 kronor -> 220 poäng,
183 kronor -> 366 poäng.

Jag har aldrig riktigt fattat varför man envisas med att uttrycka sig i termer av poäng / 100 kronor, just pga detta potentiella missförstånd. Det kan ju tex få nån som läser villkoren bokstavligt att köpa nån extra pryl för att trilla över nästa 100-kronorsgräns, i onödan. Istället för tex "200 poäng / 100 kronor" borde det stå "2 poäng per spenderad krona".

Kanske det beror på att nån som är lika anal som jag tycker att man inte kan skriva tex "0,5 poäng per spenderad krona" eftersom man inte kan få halva poäng. Men att både poäng och kronor avrundas till heltal känns åtminstone för mig mer självklart än att formuleringen "200 poäng / 100 kronor" innebär att 97 kronor ger 194 poäng.

Kanske det finns nån annan anledning som jag inte tänkt på?

Ursäkta denna drapa, men det där har stört mig ända sedan jag skaffade poängkreditkort, där poängintjäningen ju uttrycks på samma sätt. o_O
 

mha321

Medlem
Det har nog att göra med just det att man inte kan få delar av poäng.

Men det är lite som att man i Sverige gillar att säga hur många kronor man betalar i skatt, när man menar kronor per hundra kronor, även kallat procent. (jag önskar att det faktiskt var antal kronor, då skulle ju skatten ligga på under en hundring per år...)

Ingen idé att hänga upp sig på sådana saker för då får man så väldigt många saker att hänga upp sig på....
 
Med risk för att ägna mig åt hårklyverier så borde det vara så, men det stämmer inte riktigt. Om det var som du skriver skulle ett köp på 90 kronor ge 0 poäng, medan ett köp på såväl 110 som 183 kronor båda skulle ge 200 poäng. Men enligt min erfarenhet beräknas poängen krona för krona, dvs under ovanstående villkor ger köp för
90 kronor -> 180 poäng,
110 kronor -> 220 poäng,
183 kronor -> 366 poäng.

Jag har aldrig riktigt fattat varför man envisas med att uttrycka sig i termer av poäng / 100 kronor, just pga detta potentiella missförstånd. Det kan ju tex få nån som läser villkoren bokstavligt att köpa nån extra pryl för att trilla över nästa 100-kronorsgräns, i onödan. Istället för tex "200 poäng / 100 kronor" borde det stå "2 poäng per spenderad krona".

Kanske det beror på att nån som är lika anal som jag tycker att man inte kan skriva tex "0,5 poäng per spenderad krona" eftersom man inte kan få halva poäng. Men att både poäng och kronor avrundas till heltal känns åtminstone för mig mer självklart än att formuleringen "200 poäng / 100 kronor" innebär att 97 kronor ger 194 poäng.

Kanske det finns nån annan anledning som jag inte tänkt på?

Ursäkta denna drapa, men det där har stört mig ända sedan jag skaffade poängkreditkort, där poängintjäningen ju uttrycks på samma sätt. o_O
Ja man kan missuppfatta det mesta om man verkligen lägger manken till ;)
 
Toppen