Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Syversen

Medlem
Vi har inte ens passerat 1/5 2020, så de med kvalificeringsperiods-brytpunkt så långt fram i året är inte inkluderade i den lösning som nu släppts. Eftersom deras kvalificeringsperiod inte påverkats ännu.
Skulle nuvarande läge hålla i sig långt in i dessa perioder så kommer de då berörda medlemmarna nog också kompenseras på samma sätt. Men Eftersom SAS inte vet hur den kommande tiden ser ut, så kommer de nog göra dessa bedömningarna stegvis. Allt eftersom de har faktisk information att använda sig av.

Njäe? "The benefit will be applied to members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021".
 

Ano

Medlem
Njäe? "The benefit will be applied to members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021".
Jo, han frågar om sin kommande period som löper till 30/4 2021.

Kvalificeringsperioder med brytpunkt så långt fram i kalenderåret är inte inkluderade i de kriterier som släppts idag, som du hänvisar till ovan. Detta kan givetvis komma ändras framöver.
 

Syversen

Medlem
Jo, han frågar om sin kommande period som löper till 30/4 2021.

Sant, jag läste för snabbt och inser att jag inte besvarade hans fråga. Dock omfattas ju den kommande perioden så till vida att han behåller sin status, dock har han helt rätt att Corona påverkar hans möjlighet att få full intjäning för den påföljande perioden. Dags att gå och lägga sig...
 
  • Gilla
Reactions: Ano

Ano

Medlem
Sant, jag läste för snabbt och inser att jag inte besvarade hans fråga. Dock omfattas ju den kommande perioden så till vida att han behåller sin status, dock har han helt rätt att Corona påverkar hans möjlighet att få full intjäning för den påföljande perioden. Dags att gå och lägga sig...
Precis, om frågan var huruvida han kommer få behålla sin status även kommande period som börjar nu 1/5 även om han inte uppnått kraven för återkvalificering, så är svaret Ja. Däremot måste han enligt de gällande reglerna uppnå kraven under sin kommande period för att inte åka ner en nivå 30/7-2021. Men detta kan som sagt också komma att ändras.

Sorry för "Spam", men någon har kanske (förhoppningsvis) tagit med sig något från denna lilla konversation.
 

Robban1890

Ny medlem
Jag har läst igenom tråden men undrar följande. Jag har kvalificeringsperiod 1 aug - 31 juli. Jag har guld nu som jag fått och går ut i år, sista oktober om jag förstått rätt. Jag har 38000:- poäng och hade tänkt kvala in mig till guld i år innan juli är slut men har inte möjligheten pga covid. Någon som kan hjälpa och tolka min sits om vad som gäller. Tack!
 

bachelor

Medlem
Jag har läst igenom tråden men undrar följande. Jag har kvalificeringsperiod 1 aug - 31 juli. Jag har guld nu som jag fått och går ut i år, sista oktober om jag förstått rätt. Jag har 38000:- poäng och hade tänkt kvala in mig till guld i år innan juli är slut men har inte möjligheten pga covid. Någon som kan hjälpa och tolka min sits om vad som gäller. Tack!
Du kommer nu ha guld till 31 Juli 2021 istället för guld till 2020. Och du får se till att resa in guld under 31 Juli 2020 till 31 Juli 2021 om du vill fortsätta ha det.

Jag har inte kollat, men är tämligen säker på att de 38000 poäng du rest in "nollas" när perioden är över 31 Juli 2020 så du får liksom inte lägga på dem på näste periods resande
 

Tongen2

Medlem
Sorry för "Spam", men någon har kanske (förhoppningsvis) tagit med sig något från denna lilla konversation.

Jag är i exakt samma sits som @Lauda 777 och har funderat över detta under natten. Hur är det? Hur blir det egentligen? Osv...
Så det var rätt gött att vakna upp och läsa era inlägg!

Som ni var inne på så kanske vår kommande period blir påverkad för oss som har nuvarande period som slutar nu i april tex.
Men att vi sitter säkert i båten nu tills april 2021, eftersom vi redan kvalat in enligt konstens alla regler under nuvarande period.
Så från maj 2020 och framåt, när vår period börjar på nytt, får vi ju se hur detta påverkar oss för kommande året efter april 2021.
Dvs kvalificeringsperioden som börjar nu i maj kanske gör det svårare för oss att nå status pga rådande situation och därmed kanske halka ner ett snäpp för vår nästa kvalificeringsperiod som börjar maj 2021, (plus 3 månader grace då?).
Uppnår vi inte status mellan maj 2020 till april 2021 så halkar vi ner i maj(efter grace?) 2021. OM inte andra regler kommit upp innan dess.

Jag är lite dålig på det här med graceperiod så här får någon rätta mig om jag tänkt fel.

Det gav i alla fall mig lite klarhet att skriva ner detta så hoppas det kan hjälpa andra att reda ut några frågetecken!

Skall bli spännande att följa utvecklingen!
Tack! :D
 

Fidde

Medlem
Bättre sent än aldrig, men bör man inte skicka ett trevligt mail till sina kunder när man gör något bra för dem? Det kanske kommer snart dock.
Vi får fördelen att beta-testa informationen och se om den är tillräckligt bra eller om den behöver förbättras innan man mailar ut om det till alla som berörs och riskerar att belasta kundtjänst med onödiga frågor ;)
 

molntankar

Medlem
Vi får fördelen att beta-testa informationen och se om den är tillräckligt bra eller om den behöver förbättras innan man mailar ut om det till alla som berörs och riskerar att belasta kundtjänst med onödiga frågor ;)

Hur det är för varje enskild person borde tydliggöras individuellt under inlogg i app / på webbsida. Det skulle vara den bästa lösningen för att undvika en storm av frågor kan jag tycka.
 
Toppen