Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

M.K

Medlem
- På både Gold och Platinum kommer spend i utländsk valuta generera 1p/1 SEK istället för 3p som i dagsläget.
- Utbyteskoefficienten MR->EB kommer att försämras till 16:1 från 12:1

En grundregel att aldrig aldrig lita på kundtjänst. Stämmer trots allt detta blir det Curve i utländsk valuta och voucherspend i Sek tills målet nås för mig.

Inga månadsavgifter för MR kort tillsvidare och billigare valuta. Vi poängjägare anpassar oss alltid.

Upp till dem.
 

Canadien

Medlem
150kSEK spend efter förändring: 15 625 EuroBonus-poäng
300kSEK spend efter förändring: 43 750 EuroBonus-poäng

Skillnaden när de inför 16:1 är ju att korten blir sämre än SAS-brandade Amex Premium för intjäning till Eurobonus. Naturligt dock att det ska vara de brandade korten som är bäst för det brandade programmet.
 

Bankiren

Medlem
Skillnaden när de inför 16:1 är ju att korten blir sämre än SAS-brandade Amex Premium för intjäning till Eurobonus. Naturligt dock att det ska vara de brandade korten som är bäst för det brandade programmet.

Vad tycker ni, ska man chansa att SAS överlever och växla över MR-poängen? Jag har hittills avvaktat lite på grund av rådande kris nämligen.
 

Sir Lemon

Medlem
Nu blev det ännu svårare. Övervägde ett tag att nedgradera från Platinum till Gold. Nu blir övervägandet att säga upp Platinum och bara ha kvar SASAmexet.
 

jumbooze

Medlem
Jag pratade med kundtjänsten idag och killen jag snackade med sa tre saker:

- Poängbonusen vid 150.000:- och 300.000:- spend kommer även att börja gälla på Platinum framöver.
- På både Gold och Platinum kommer spend i utländsk valuta generera 1p/1 SEK istället för 3p som i dagsläget.
- Utbyteskoefficienten MR->EB kommer att försämras till 16:1 från 12:1.

Stämmer de två sista punkterna är det ju inte direkt fördelaktigt för kunderna. Någon som vet mer?
Om de stämmer så försvinner min motivation helt för guldkortet, drivande faktor för mig var 3p på utländsk valuta
 

Fidde

Medlem
- På både Gold och Platinum kommer spend i utländsk valuta generera 1p/1 SEK istället för 3p som i dagsläget.
- Utbyteskoefficienten MR->EB kommer att försämras till 16:1 från 12:1.
Om man samtidigt tar bort avgiften för valutaväxling så kan jag tycka att intjäningsändringen är ok, annars så är det kasst.

Tråkigt om växelkursen mot SAS ändras men om det finns ett större utbud med nya partners man kan växla mot med okej kurs så kanske det inte är hela världen, för min del vill säga som kan tänkta mig att växla till andra flygbolag eller hotellkedjor.
 

Tonton

Medlem
Tråkigt om växelkursen mot SAS ändras men om det finns ett större utbud med nya partners man kan växla mot med okej kurs så kanske det inte är hela världen, för min del vill säga som kan tänkta mig att växla till andra flygbolag eller hotellkedjor.

Problemet här, tycker jag iaf, är att värdet på de andra inte är super. Det har helt klart varit Eurobonus som har haft bäst värde, enligt mig.
 

Fidde

Medlem
Problemet här, tycker jag iaf, är att värdet på de andra inte är super. Det har helt klart varit Eurobonus som har haft bäst värde, enligt mig.
Håller med om att nuvarande kurser lämnar mycket att önska och är det bara försämring på gång är det ju inte så roligt. Däremot om man kan få bättre kurs till exempelvis Hilton för att amex kunnat köpa billiga poäng skulle jag kunna tänka mig växling dit istället.
 

M.K

Medlem
Ett tillägg då mitt inlägg i går var otydligt på den punkten. Troligen SAS som försöker få bättre betalt av partners om detta stämmer. Helt fel strategi i sådant fall då de istället borde försöka öka intäkterna från EB poäng med få andra intäkter.
 
Toppen