Senaste nytt

Billigaste hyrbilen över en helg?

jacoph

Medlem
Hej,

tänkte hyra en bil i helgen. Storlek spelar ingen roll, och kan hämtas upp i Stockholm/Uppsala eller på Arlanda. Vart tror ni man kan få den billigast? Har ni sett någon deal? Är student.
 

Berglund

Medlem
ICA medlemmar har väl generellt 15% rabatt hos Hertz i Sverige. Det är en ganska bra deal, givet att man slipper leta runt och de flesta redan är medlemmar hos ICA och därmed lätt kan ta fram rabatten.
 

mha321

Medlem
Hur långt ska du köra? Om det räcker med en liten bil och du håller dig under fria milen kan det ofta vara billigt med lokala OK/CircleK/whatever-macken. Men håll koll på om de har begränsat med mil... Vill man ha snäppet större och bekvämare bil kan det också snabbt dra ivåg.
 

agehall

Medlem
ICA medlemmar har väl generellt 15% rabatt hos Hertz i Sverige. Det är en ganska bra deal, givet att man slipper leta runt och de flesta redan är medlemmar hos ICA och därmed lätt kan ta fram rabatten.
Min erfarenhet är de billigaste bilarna hos Hertz finns på ARN, Stockholm Central och BMA. Ibland kan det löna sig att hämta på någon av dessa stationer och lämna på en annan men typiskt sett är lika billigt att hämta/lämna på samma station.

Dessa stationer har även de finaste bilarna och bäst utbud så chansen är stor att man får något bra. Jag tror jag landade på runt 20 hyror av S90/V90 av dem förra året med ICA-rabatten. Kom vanligen undan med någonstans runt 3,5-4k/vecka. Framförallt på Stockholm Central kan man få riktigt trevligt utrustade bilar...
 

FrontX

Medlem
Priserna på hyrbilar har skjutit i höjden sedan det blev fritt att resa inom landet. Helt absurda priser just nu.

AVIS skulle ha drygt 14.000 för en V90 i en vecka
HERTZ ca 10 för en XC90
Och Sixt typ 8-9000 med rabatt inräknad för en BMW 5-serie

I jämförelse ligger ju priserna 50-60% lägre vanligtvis
 
Toppen