Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

palmen

Moderator
Hej Robert,

Jag är medveten om att man i teorin kan beställa kort manuellt. Som @Berglund nämner är det en helt annan sak i praktiken. Har en del roliga samtal med kundtjänst i bagaget.

Tycker mest att det är synd att charmen med kort på automatik försvinner. Plötsligt bara dyker de upp i brevlådan. Medans om man beställer så försvinner ju hela överraskningen.:(

Men men, I-landsproblem.:p
Testa att beställa ett kort, sen händer inget och efter några månader får du helt plötsligt 10 kort om dagen istället...
 

Thornado

Medlem
Hej! Det kommer gå att beställa sitt kort manuellt om man har en status hos SAS:)

Sant är att det finns en funktion för sådan manuell kortbeställning på hemsidan idag. Den har funnits länge. Däremot om den kan anses fungera och om man de facto får något levererat - är en helt annan sak.

Påståendet var ju förvisso att det kommer att gå att BESTÄLLA ett kort manuellt, inget sas om huruvida ett kort även kommer att LEVERERAS. Och just den funktionaliteten finns ju nu också. :p
 

FF#1

Medlem
Testa att beställa ett kort, sen händer inget och efter några månader får du helt plötsligt 10 kort om dagen istället...

precis så, först händer inget... sen så får man förra årets kort trots att man är flera månader in i perioden.
sen brakar det loss och brevlådan fylls med taggar.

Fick flera kort både gamla och nya samt ca 25 diamondtaggar i fjol när jag försökte beställa ett vanligt kort. :p

Kan inte förstå hur dåligt nått kan funka...

ytterligare nått år tillbaka så fick jag självklart förra årets kort trots 2-3 månader in på nya perioden... sen när jag försökte beställa ett nytt så var sidan spärrad för mig. du har beställt för många kort... fick ringa in och då kom ett kort och några taggar rätt fort.
 

rob74

Medlem
Hur löser man det att man kan behöva dra ett fysiskt EB-kort innan man betalar i vissa butiker/restauranger där man tjänar poäng?
En kompis har ju t ex lagt in sitt Amex så att köpen ska registreras per automatik, men det har hittills inte fungerat för honom. Och det finns ju andra kort som inte går att lägga in.
Kompisen har just nu ingen status i EB.
Han kan ju betala med ett annat kort i och för sig, men kan ju vara bra för en eventuell 2-4-1 att dra en rejäl restaurangnota via Amex.

Apropå att det kommer kortlekar i brevlådan...
Detta med kortbeställning har i princip alltid fungerat för min del, hör och häpna.
 

ekf

Medlem
Hur löser man det att man kan behöva dra ett fysiskt EB-kort innan man betalar i vissa butiker/restauranger där man tjänar poäng?
En kompis har ju t ex lagt in sitt Amex så att köpen ska registreras per automatik, men det har hittills inte fungerat för honom. Och det finns ju andra kort som inte går att lägga in.
Kompisen har just nu ingen status i EB.
Han kan ju betala med ett annat kort i och för sig, men kan ju vara bra för en eventuell 2-4-1 att dra en rejäl restaurangnota via Amex.

Apropå att det kommer kortlekar i brevlådan...
Detta med kortbeställning har i princip alltid fungerat för min del, hör och häpna.
Jag skulle säga beställ ett kort och hoppas på att det dyker upp. När man sedan fått ett, oavsett valör, så behåller man det. Det har inte spelat mig någon roll om det gått ut när jag exvis tankat på Preem, det viktiga är att man har ett med rätt siffror på...
 
Toppen