Det handlar väl om att de soM redan har konvertibler i princip är gisslan att omvandla till aktier. Antingen drar man av bandaget och tar alla investeringspemgar som borta, Eller hoppas man, späs ut likt en espresso till amerikanskt blaskkaffe och hoppas på en turnaround. Tylidgt vilken väg piff och puff valde
källa finwire:
Konkurshotade Norwegians långivare pressas allt mer till att acceptera erbjudandet att omvandla sina lån till aktier i flygbolaget. Det rapporterar Bloomberg News som pratat med flera av dem under anonymitet.
Vid en konvertering till aktier skulle långivarna slippa att se allt försvinna. Samtidigt avvaktar vissa med beslut tills de fått se villkoren för konverteringen. En av dessa är Philippe Sissener som sitter på konvertibler.
Norwegian, som förlorat 86 procent av värdet i år på grund av bland annat coronakrisen, är numera värt knappt 80 miljoner dollar vilket är inte mer än vad ett Boeing 878-flygplan kostar. Bolagets skulder uppgår till cirka 7,5 miljarder dollar, varav 4,3 miljarder dollar är med obligationsinnehavare och flygleasingbolag.
En omröstning om konverteringen av lån till aktier ska hållas den 30 april.
källa finwire:
Konkurshotade Norwegians långivare pressas allt mer till att acceptera erbjudandet att omvandla sina lån till aktier i flygbolaget. Det rapporterar Bloomberg News som pratat med flera av dem under anonymitet.
Vid en konvertering till aktier skulle långivarna slippa att se allt försvinna. Samtidigt avvaktar vissa med beslut tills de fått se villkoren för konverteringen. En av dessa är Philippe Sissener som sitter på konvertibler.
Norwegian, som förlorat 86 procent av värdet i år på grund av bland annat coronakrisen, är numera värt knappt 80 miljoner dollar vilket är inte mer än vad ett Boeing 878-flygplan kostar. Bolagets skulder uppgår till cirka 7,5 miljarder dollar, varav 4,3 miljarder dollar är med obligationsinnehavare och flygleasingbolag.
En omröstning om konverteringen av lån till aktier ska hållas den 30 april.