Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

GOTBound

Medlem
Liten uppdatering, jag fick min voucher från SAS i fredags, nästan exat en månad efter jag avbokat i utbyte mot en voucher.

EK
 

Tonton

Medlem
2020-03-15 - Avbokning och begäran om voucher görs.
2020-03-20 - SAS skickar ut mail om att det kan ta ett tag och få vouchern.
2020-04-18 - SAS skickar ut vouchern till mig.

Så i likhet med @GOTBound i princip nästan exakt en månad :)

För mig hade det inte gjort något om det tog längre tid heller, då jag ändå inte kommer att flyga någonstans närmsta månaderna.
 

mry

Medlem
Jag har en avbokning som gjordes 2020-03-14, fick mail samma dag. Inte fått något mer mail ännu.
 

Erik Ek

Medlem
Hej,

Jag har lusläst alla villkor hos SAS men tycker fortsatt inte att det är uppenbart att min inställda resa (SAS Go) är beviljad återbetalning. Detta då all informationsföring, av förklarliga skäl, är vinklad mot att få kunden att välja voucher. T.ex. när jag påbörjar en ansökan om återbetalning är all text skriven som att det är jag som avbokar resan (och inte SAS som ställt in resan), i vilket fall jag enligt biljettvillkoren för SAS Go inte har rätt till återbetalning.

Är det någon här som fått skriftlig godkännande på en begäran om refund (ej voucher) för SAS Go eller t.o.m. pengar på kontoret som därmed kan 100% bekräfta vad som gäller?
 

Erik Ek

Medlem
Om flygbolaget ställer in resan är kunden berättigad till antingen ombokning eller full återbetalning. Punkt.

Tack för svar. Hur skall ditt svar tolkas:
1. I och med att SAS erbjuder ombokning (samt även voucher) behöver de inte erbjuda full återbetalning.
2. Kunden är berättigad till att kunna VÄLJA mellan ombokning eller full återbetalning.
 
Toppen