Senaste nytt

Curve betalkort

Jenzur

Ny medlem
Verkar som att Google pay funkar för Curve nu även om man är utanför UK, vet inte om det är meningen eller inte. Såg en post på reddit om att det gick, funkade fint att aktivera mitt för betalning.
 

mha321

Medlem
Verkar som att Google pay funkar för Curve nu även om man är utanför UK, vet inte om det är meningen eller inte. Såg en post på reddit om att det gick, funkade fint att aktivera mitt för betalning.
Det har fungerat rätt länge. Har använt det åtminstone sedan början på året.
 

Berglund

Medlem
Nu undrar säkert någon varför jag köper SAS-bonusresor med mitt Bank Norwegian Visa och anledningarna är att kortet är gratis så jag vet att jag aldrig kommer att säga upp det och det går att föra över överskjudande belopp själv hos internetbanken så man slipper ringa in och be dem föra över pengarna till ett annat bankkonto. Därför använder jag även Bank Norwegian Visa för mina Curve GBIT transaktioner, det är himla smidigt att föra över återbetalningarna ifall de kommer in efter brytdatumet för fakturan.
Citat inklippt från en annan tråd, svarar här för att undvika off topic i den tråden.

Även jag använder mitt Norwegian kort för GBIT transaktioner och liknande, dels just för att kortet är gratis men också för den smidiga överföringen av överskjutande belopp vid återbetalningar. Jag är nöjd!
 

Falk

Medlem
Är det någon som har fått Curve att funka med Handelsbanken Platinum?

Jag vet att Handelsbanken inte hade stöd för Curve när jag provade för ett år sedan. Men något kanske har hänt sedan dess?
 

Doctor-X

Medlem
Någon som gjort en charge back med Curve?
Gjorde en blunder då jag bokade ett par billiga biljetter med Norwegian med Curve för att kunna köra GBIT under en SAS MC kampanj.
Självklart blev dessa flighter inställda och en ansökan om återbetalning har gjorts, men några pengar eller bekräftelse har jag inte sett röken av.. Därför skapade jag nu ett ärende hos Curve för charge back (reklamation). Fick infon att de följer Mastercards policy och att det kan ta upp till 45 dagar. Sjukt snabb respons inom bara ett par minuter ,att allt var registrerat. Vad som händer sedan framöver får väl tiden utvisa.
 
Toppen