Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Vad gäller för befintliga Star Alliance Awards med AMEX voucher nu när SAS stängt ner bokningen?

Jag har en 2-4-1 award bokad med enbart Star Alliance flygningar i december. Vill gärna senarelägga hela resan, dvs. både utresa och hemresa, en vecka fram i tiden. Får jag det enligt rådande regelverk?
Senaste jag hörde var att det skadar gå. Har för mig någon sa att man dock inte kunde byta destination, men det ska jag inte ta gift på.
 

Hylve

Medlem
Vad gäller för befintliga Star Alliance Awards med AMEX voucher nu när SAS stängt ner bokningen?

Jag har en 2-4-1 award bokad med enbart Star Alliance flygningar i december. Vill gärna senarelägga hela resan, dvs. både utresa och hemresa, en vecka fram i tiden. Får jag det enligt rådande regelverk?

Senaste nytt är tyvärr att du inte kan göra några som helst ändringar av befintliga star alliance-bokningar. Ringde in i förrgår för att boka om en resa med avgång måndag men enda alternativet var att boka av.
 

henke12

Medlem
Jag fick för typ 2v sen boka om och byta destination, men det var ett inställt flyg/tidtabellsändring inblandat också.

Hade HKG-SIN-FRA SQ C+SQ F
Blev HKG-ZRH-ARN LX C+LX C då tiderna inte passade, och ingen tillgänglighet fanns överhuvudtaget med SQ HKG-SIN
Fick betala 150kr i ändringsavgift och någon 100-ing för skatter.

Resan är 30/6 så tveksamt om det blir någon resa
 

ptotheg

Medlem
Hej!

Har en fundering vad som gäller om;

Jag har en bokad resa i Augusti ARN-CPH-EWR-EWR-OSL-ARN. Bokad med amex 2-4-1 med SAS. 10k poäng av denna bokning har nu när vi är inne i 2020 förfallit.

Nu finns en bättre utresa som jag vill ändra till men behålla hemresan.

Kan jag justera själv eller måste jag ringa Tallin? Om jag ringer Tallin får jag väl betala avgiften gissar jag men vad händer med poängen som nu inte finns längre och är bunden i denna resa? Brinner dem?

mvh
 

gneken

Medlem
Hej!

Har en fundering vad som gäller om;

Jag har en bokad resa i Augusti ARN-CPH-EWR-EWR-OSL-ARN. Bokad med amex 2-4-1 med SAS. 10k poäng av denna bokning har nu när vi är inne i 2020 förfallit.

Nu finns en bättre utresa som jag vill ändra till men behålla hemresan.

Kan jag justera själv eller måste jag ringa Tallin? Om jag ringer Tallin får jag väl betala avgiften gissar jag men vad händer med poängen som nu inte finns längre och är bunden i denna resa? Brinner dem?

mvh
Ditt svar finns här, FAQ: Corona EuroBonus | SAS

”Can I rebook my SAS Bonus trip even if points have expired?

Yes, due to the situation, we are now offering you to rebook even though your points have expired.
You can rebook flights with original departure date 15 March – 15 May 2020 for travel by 30 November 2020.
Rebooking is valid for SAS, Wideroe and Star Alliance airlines.”
 

ptotheg

Medlem
Ditt svar finns här, FAQ: Corona EuroBonus | SAS

”Can I rebook my SAS Bonus trip even if points have expired?

Yes, due to the situation, we are now offering you to rebook even though your points have expired.
You can rebook flights with original departure date 15 March – 15 May 2020 for travel by 30 November 2020.
Rebooking is valid for SAS, Wideroe and Star Alliance airlines.”

Ser dock inte ut som att jag kan göra detta själv via appen eller så är jag dålig på att leta. Ringa Guldsupport eller måste jag ringa Tallin då det är en 2-4-1 inblandad?
 

ptotheg

Medlem
Okej. Nej den detaljen missade jag. Då återstår att avboka och gå miste om några poäng men få en bättre utresa som alternativ då? Genom att boka nytt. Om jag nu känner att jag måste ändra detta här och nu.
 
Toppen