Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Homer

Medlem
Jag är guld hos BA och har inte fått något från dom angående status.


och det beror naturligtvis på att du inte har medlemsår med brytpunkt under rätt tid
vilket du själv bekräftade här https://www.businessclass.se/forum/posts/878977/'

SAS har inte skickat någon som helst information till någon

BA kan enkelt förlänga sitt erbjudande om reducerade statuskrav, för de som har brytpunkt efter juni,
det kan inte SAS göra eftersom det som de hittat på byggde på att man måste ha bokat biljetter före den 15:e mars.
 

palmen

Moderator
och det beror naturligtvis på att du inte har medlemsår med brytpunkt under rätt tid
vilket du själv bekräftade här https://www.businessclass.se/forum/posts/878977/'

SAS har inte skickat någon som helst information till någon

BA kan enkelt förlänga sitt erbjudande om reducerade statuskrav, för de som har brytpunkt efter juni,
det kan inte SAS göra eftersom det som de hittat på byggde på att man måste ha bokat biljetter före den 15:e mars.
Nej, då är det ju samma som SAS för mig, ingen information har skickats direkt till mig.
BA har ju tydligen skickat info till folk med brytpunkt under vissa månader dock, vilket så klart kan ses som bättre än SAS.

Vi får väl se vad SAS kommer med för information när de väl går ut med något, för det tror jag att de gör. Fram till dess lägger inte jag någon fokus på det då jag inte kan påverka något i alla fall. I bästa fall blir jag glad över vad de kommer att säga, i värsta fall blir jag missnöjd. Återstår att se vad det blir. Men förstår ärligt talat inte hetsen nu när man ändå inte kan flyga och inte kan påverka detta över huvud taget. Att lägga fokus på saker man inte kan påverka brukar sällan leda till något positivt.
 
Fram till dess lägger inte jag någon fokus på det då jag inte kan påverka något i alla fall. I bästa fall blir jag glad över vad de kommer att säga, i värsta fall blir jag missnöjd. Återstår att se vad det blir. Men förstår ärligt talat inte hetsen nu när man ändå inte kan flyga och inte kan påverka detta över huvud taget. Att lägga fokus på saker man inte kan påverka brukar sällan leda till något positivt
Så inget fokus på Corona och alla inställda resor / alla andra begränsningar från din sida då antar jag. Det är ju inget du kan påverka ändå.
 

palmen

Moderator
Så inget fokus på Corona och alla inställda resor / alla andra begränsningar från din sida då antar jag. Det är ju inget du kan påverka ändå.
Nej, jag lägger ingen tid på det utan försöker i största möjliga mån följa de rekommendationer man går ut med.
Vad folkhälsomyndigheten kommer med för råd kan jag inte påverka, så jag lyssnra på vad de säger när de säger något och tar åt mig informationen. Om det inte kommer någon info så lägger jag ingen tanke på det utan går på den senaste infon som förmedlats.
Jag lägger inte heller någon vikt vid vädret ute då jag inte kan påverka det utan får ta det som det kommer om nu vädret skulle ändra sig.
 

igelkotten

Medlem
Man kan nog påverka detta i mycket större mån än vädret. Genom att t ex uttrycka sitt missnöje. Sedan så tror jag de flesta inte lägger mer tid eller hets på detta än att svara här i forumet i denna tråd, så på så sätt lägger du och jag exakt lika stort fokus och hets på detta ;)

Jag har ingen status alls med SAS längre.

Nej, då är det ju samma som SAS för mig, ingen information har skickats direkt till mig.
BA har ju tydligen skickat info till folk med brytpunkt under vissa månader dock, vilket så klart kan ses som bättre än SAS.

Vi får väl se vad SAS kommer med för information när de väl går ut med något, för det tror jag att de gör. Fram till dess lägger inte jag någon fokus på det då jag inte kan påverka något i alla fall. I bästa fall blir jag glad över vad de kommer att säga, i värsta fall blir jag missnöjd. Återstår att se vad det blir. Men förstår ärligt talat inte hetsen nu när man ändå inte kan flyga och inte kan påverka detta över huvud taget. Att lägga fokus på saker man inte kan påverka brukar sällan leda till något positivt.
 

TLC

Medlem
Jeg har et antal flyvninger som er booket til før 15 maj.
Skrev til diamond mailen og fik: "gem dem til perioden udløber (aug 2020) og vend tilbage"
Dem der har fået tilskrevet status point, er det fordi jeres kvalifikationsperiode udløber?
 

palmen

Moderator
Man kan nog påverka detta i mycket större mån än vädret. Genom att t ex uttrycka sitt missnöje. Sedan så tror jag de flesta inte lägger mer tid eller hets på detta än att svara här i forumet i denna tråd, så på så sätt lägger du och jag exakt lika stort fokus och hets på detta ;)

Jag har ingen status alls med SAS längre.
Absolut kan man uttrycka sitt missnöje, men även om sas skulle gått ut med info för 2 veckor sedan, vad skulle förändra någons situation?
Man kan ändå inte resa just nu så om min status blir guld i oktober i år eller nästa år spelar inte så stor roll för egen del då jag itne kommer kunna påverka detta då resterande poäng inte kan flygas in innan mitt år tar slut.
Oavsett vilket besked sas kommer med så kommer jag agera på samma sätt, dvs göra ingenting, eventuellt öppnar jag en god öl om de förlänger mitt diamond ett år till, gör de inte det öppnar jag kanske en annan öl istället.

Men läser man på en del andra ställen så är folk helt "besatta" över detta och verkar sätta detta som viktigsate informationen att få just nu.
Man kan ju även tänka utanför frequent flyer kretsarna och hur andra personer tar emot sådan info.
Säg att du är medlem hos sas men inte bryr dig om din status (ja det finns massa sådna personer), de får sedan mail från sas om att de förlänger din status. Alla tycker inte att det är något som är viktigt över huvud taget just nu utan komerm ifrågasätta om inte sas har bättre saker att fokusera på än att skicka ut mail om folks statusar. Det finns alltid två sidor på myntet och vi ska komma ihåg att det inte direkt är vi som är majoritet på detta forum.
 

Homer

Medlem
Men förstår ärligt talat inte hetsen nu när man ändå inte kan flyga och inte kan påverka detta över huvud taget. Att lägga fokus på saker man inte kan påverka brukar sällan leda till något positivt.

Det är precis som med nya hemsidan, de släppte något som inte var genomtänkt och testat och bara väckte irritation hos kunderna.
Bättre att de väntat och släppt något som fungerat.
 
Toppen