Hej,
Jag vet inte riktigt hur man ska få bolaget att återbetala biljetten för en inställd flygning till Hemavan? Till saken hör att jag innan det ställdes in frågade om ombokning och hur det fungerar men bekräftade aldrig att jag ville ha en Voucher som dom ändå skickade ut till mig. Dom visste förmodligen att flighten skulle bli inställd 2020-04-02 då dom ställde frågan ifall jag ville ha en voucher på morgonen. Någon som har tips på hur jag kan få tillbaka pengarna istället för Voucher som jag inte vill ha? Jag har läst på konsument Europa om att dom är skyldig att erbjuda mig återbetalning iom att flighten blev inställd innan jag han säga ja till en voucher som dom erbjöd.
Detta är kontakten vi haft per e-post
2020-03-20: Jag ställer en fråga om hur det fungerar i Corona tider och får svar dagen efter
2020-03-21: Jag undrar kring ombokning och tidsfristen kring det, får svar dagen efter
2020-04-01 17:24: Jag undrar hur det ser ut med bokningar och att vi överväger att ta annat färdmedel och erbjuder oss att släppa vår biljett mot återbetalning ifall det skulle behövas
2020-04-01 17:26: Jag får svar att jag kan få en voucher istället
2020-04-01 18:08: Frågar hur det fungerar med vouchern och får svar 18:11 att det gäller för en resa
2020-04-01 20:05: Jag frågar ifall man får behålla potten ifall man bokar en billigare resa
2020-04-02 07:09: Får svar att man bli inbokad i samma klass och att det framgår på vouchern
2020-04-02 07:51: Får en fråga ifall ni ska boka av mig och ifall ni ska skicka en voucher
2020-04-02 13:18: Får meddelande att resan är avbokad, får ett separat mail med en voucher
2020-04-02 15:10: Jag frågar er ifall ni avbokat mig och att det känns konstigt med en voucher då resan jag tänkt boka sen är så mycket billigare
2020-04-02 15:16: Får ett svar att saker och ting förändras hela tiden och att det är tråkigt att jag uppfattar det så och att vi har avtalat om en voucher innan flighten blev inställd.
2020-04-02 15:30: Skickar över all kommunikation vi haft och påpekar att jag inte har gjort någon överenskommelse.
2020-04-03: Skickar över information om mina rättigheter
Inget svar sen dess.
Hjälp! Någon som varit med om liknande och lyckats hantera det på något sätt och fått tillbaka pengarna?
Jag vet inte riktigt hur man ska få bolaget att återbetala biljetten för en inställd flygning till Hemavan? Till saken hör att jag innan det ställdes in frågade om ombokning och hur det fungerar men bekräftade aldrig att jag ville ha en Voucher som dom ändå skickade ut till mig. Dom visste förmodligen att flighten skulle bli inställd 2020-04-02 då dom ställde frågan ifall jag ville ha en voucher på morgonen. Någon som har tips på hur jag kan få tillbaka pengarna istället för Voucher som jag inte vill ha? Jag har läst på konsument Europa om att dom är skyldig att erbjuda mig återbetalning iom att flighten blev inställd innan jag han säga ja till en voucher som dom erbjöd.
Detta är kontakten vi haft per e-post
2020-03-20: Jag ställer en fråga om hur det fungerar i Corona tider och får svar dagen efter
2020-03-21: Jag undrar kring ombokning och tidsfristen kring det, får svar dagen efter
2020-04-01 17:24: Jag undrar hur det ser ut med bokningar och att vi överväger att ta annat färdmedel och erbjuder oss att släppa vår biljett mot återbetalning ifall det skulle behövas
2020-04-01 17:26: Jag får svar att jag kan få en voucher istället
2020-04-01 18:08: Frågar hur det fungerar med vouchern och får svar 18:11 att det gäller för en resa
2020-04-01 20:05: Jag frågar ifall man får behålla potten ifall man bokar en billigare resa
2020-04-02 07:09: Får svar att man bli inbokad i samma klass och att det framgår på vouchern
2020-04-02 07:51: Får en fråga ifall ni ska boka av mig och ifall ni ska skicka en voucher
2020-04-02 13:18: Får meddelande att resan är avbokad, får ett separat mail med en voucher
2020-04-02 15:10: Jag frågar er ifall ni avbokat mig och att det känns konstigt med en voucher då resan jag tänkt boka sen är så mycket billigare
2020-04-02 15:16: Får ett svar att saker och ting förändras hela tiden och att det är tråkigt att jag uppfattar det så och att vi har avtalat om en voucher innan flighten blev inställd.
2020-04-02 15:30: Skickar över all kommunikation vi haft och påpekar att jag inte har gjort någon överenskommelse.
2020-04-03: Skickar över information om mina rättigheter
Inget svar sen dess.
Hjälp! Någon som varit med om liknande och lyckats hantera det på något sätt och fått tillbaka pengarna?